Hubbleův vesmírný dalekohled vyfotil nádherný snímek hvězdy AG Carinae, která je 70× hmotnější než Slunce

Hubbleův vesmírný dalekohled je známý spoustou unikátních snímků, které uskutečnil v průběhu 31leté historie, stále však rozhodně nepatří do starého železa.

Nyní se díky němu podařilo vyfotografovat hvězdu AG Carinae, která se nachází v naší galaxii Mléčná dráha a je od nás vzdálená přibližně 20 tisíc světelných let. Zajímavostí také je, že patří mezi nejzářivější hvězdy v naší galaxii a je poměrně unikátní i v rámci lokálního clusteru galaxií.

Hvězda AG Carinae je 70× hmotnější než naše Slunce a je milionkrát jasnější. Kvůli tomu je život této hvězdy kratší (spaluje palivo rychleji) a zvětšuje se rychleji. Vědci vytvořili i nádherné videu s trojrozměrnou simulací s okolním mlhovinou, plyny a prachem. Simulace vychází z nasnímaných dat ze spektroskopického měření.

Diskuze (3) Další článek: Bill Gates se po 27 letech rozvádí se svou ženou Melindou