Hvězda smrti na obzoru? Pentagon chce vlastní orbitální vesmírnou stanici

Pentagon má ambiciózní plány. Kromě zbraní schopných sestřelovat nepřátelské rakety hodlá na oběžnou dráhu Země vyslat i vlastní autonomní vesmírnou stanici.

Tato stanice bude zpočátku jen malá – podle dostupných informací by mělo jít o dedikovanou orbitální platformu, z níž bude možné provádět různé vědecké experimenty. V dlouhodobém horizontu se však předběžně počítá s jejím postupným rozšiřováním a modernizací. Nelze tak zcela vyloučit ani možnost, že jednoho dne na ní budou žít lidé.

Sekce Defense Innovation Unit (DIU), která má dotyčný projekt na starost, již oslovila potenciální dodavatele. Hlavním požadavkem je, aby stanice byla plně soběstačná a k provádění operací v kosmu využívala umělou inteligenci.

Hvězda smrti?

Vzhledem k tomu, že stanice by měla mít jen minimální vnitřní objem, slavnou Hvězdu smrti z Hvězdných válek nebude připomínat ani vzdáleně. Tedy alespoň prozatím.

Steve Butow z DIU v této souvislosti vysvětlil, že momentálně jim jde toliko o naprostý základ – na upgrady nezbytné pro konkrétní vojenské aplikace je prý času dost.

„Stručně řečeno, obsazujeme širokou síť pro komerční řešení, která uspokojují elementární potřeby popsané v první část výzvy k předložení nabídky (autonomní/robotický atd.),“ konstatoval Butow v rozhovoru pro Breaking Defense.

Titulní foto: BarricadeCaptures, CC BY 2.0

Diskuze (7) Další článek: Testy čipů Ryzen 3000: AMD překonává Intel ve výkonu, přitom stojí méně

Témata článku: Technika, Vesmír, Umělá inteligence, Budoucnost, Vojenství, Země, Smrt, Armáda, Pentagon, Stanice, Hvězda, DIU, Vesmírná stanice, Obzor, Pen, Hvězdná válka, Orbital

Retro sci-fi The Invincible upoutá pozornost hutnou atmosférou v prvním teaseru

Po prvních obrázcích přichází také první teaser trailer.

FPSVideoAdventury

Vybrali jsme nejlepší metroidvanie posledních let. Dobrodružství s příchutí plošinovek

I když tento žánr vznikl na konci minulého století, tak je mezi hráči velmi oblíbený i v dnešní době. Sice už nemá takovou popularitu u velkých studií, ale menší vývojářské týmy dokazují, že metroidvanie mají stále co nabídnout.

MetroidvaniaTéma