Hvězdná brána: Podívejte se, jak by mohla vypadat nová vesmírná stanice

Gateway Foundation na YouTube zveřejnila povedené dlouhohrající video, které ukazuje, jak by mohla vypadat její rotační (nebo také „von Braunova“ ) vesmírná stanice

Toto zařízení by podle představ svých duchovních otců – Johna Blincowa a Toma Spilkera – mělo sloužit jak pro vědecké, tak turistické účely. Jeho součástí by tedy byl například i hotelový modul Hilton.

Zatímco Blincow je bývalý pilot, Spilker pracoval jako architekt misí v Jet Propulsion Laboratory. Nejde tudíž o žádné zelenáče. „Umožní nám to udělat první kroky směrem ke kolonizaci Měsíce a Marsu a v konečném důsledku to odstartuje novou éru průzkumu, kdy budeme cestovat po celé naší Sluneční soustavě a odhalíme, co leží mimo ní,“ píše se na webových stránkách projektu.

Gateway díky schopnosti rotace dokáže simulovat různé stupně gravitace. Pět bran vytváří transportní hub umožňující kyvadlovou dopravu mezi Zemí či Měsícem a palubním dokem.

A kdy se začne stavět??? Nu, jen tak to asi nebude. Na první pohled je totiž zřejmé, že realizace tohoto záměru bude vyžadovat obrovské finanční prostředky.

Gateway Foundation zatím získává peníze ze systému placeného členství. Na oplátku za roční příspěvek budete dostávat informační e-maily, slevy na akce a kromě toho budete mít šanci vyhrát bezplatnou cestu na stanici. Je ale otázkou, zda něco takového může stačit.

Diskuze (21) Další článek: Novinky a časopisy za 10 dolarů měsíčně: placené Apple News odstartují v březnu

Témata článku: Technika, Vesmír, YouTube, Výzkum, Budoucnost, Země, Mars, Měsíc, Turistika, Sluneční soustava, Gateway, Brána, Gateway Foundation, Jet Propulsion Lab, Braun, Stanice, Hilton, Hvězdná brána, Výpad, Jak, Vesmírná stanice, Foundation

Recenze filmu Duna. Kultovní sci-fi, na které určitě běžte do kina, než je zase zavřou

Star Wars pro dospělé, u nichž nás režisér Denis Villeneuve přesvědčuje intenzitou a naléhavostí své autorské vize, jak zprostředkovat románovou mytologii.

Recenze filmů