Hybridy, elektromobily i vodíková auta: budoucnost je plná problémů

Názory k článku

19. 12. 2019 20:57 | Android Chrome 78.0

No, hlavně dochází ropa. Takže ty kecy o ekologii jsou zástěrka pro pitomé. Bez ropy to teprve bude výzva přátelé. Trochu se těším a trochu netěším.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
19. 12. 2019 20:59 | Microsoft Windows 7 Chrome 79.0.3945.88

Jediný kdo tu má problém je redakce. Hybridy jsou už přežitek, vodík je totální pichovina tlačená ropákama a elektroauta si vítězně razí cestu vpřed. Akorát to lidem nedochází a teprv se probouzej z ropnýho delíria.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (11)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
8Shade  |  19. 12. 2019 21:04  |  Microsoft Windows 10 Chrome 79.0.3945.79

K těm nevýhodám elektroaut bych dodal ještě jednu. Hašení baterií v případě nehody. Nedovedu si představit srážku dvou elektrických kamionů, ba i jednoho. Do jaké vodní lázně ho vloží a kolik litrů vody se spotřebuje na řešení hromadné nehody elektromobilů atd. To je obrovský průšvih, na který je potřeba také najít řešení.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (24)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Arctia  |  19. 12. 2019 21:16  |  Microsoft Windows 7 Firefox 52.0

Nejvetsi problemy budou s fanatikama. Ale to byly ostatne vzdycky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (14)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Katikakus  |  19. 12. 2019 21:33  |  Microsoft Windows 7 Chrome 79.0.3945.79

"Ekologicky" pres mrtvoly, mrtvoly deti. Tak snad ta zaloba dopadne a ti, kdo jsou za to zodpovedni to poradne odskacou:
https://www.auto.cz/tesla-a-dalsi-technologic... ... Kazdy, kdo podporuje BEV ma jejich krev na rukach.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (29)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
jirik66  |  19. 12. 2019 22:11  |  Android Chrome 78.0

Vodik a baterie by se mohly krásně doplňovat. Zdrojem energie pro elektromotory bude baterie, ale zároveň bude v autě i nádrž na vodík. Vodík má vysokou výhřevnost, může být tedy využit jak k vyhřívání interiéru auta, tak k ohřevu baterie, která tím pádem bude pracovat v optimálním režimu. V létě, když ohřev nebude potřeba, může zase pohánět klimatizaci. Zároveň může pomocí palivoveho článku dobijet baterii v případě, že je potřeba někam dojet a nabíjecí stanice není nablízku. Vše je řešitelné, jen je potřeba hledat řešení. A vsadte se, dříve nebo později to řešení někdo najde.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (10)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Arvo  |  19. 12. 2019 23:39  |  Microsoft Windows 7 Firefox 68.0

Ještě jste zapomněli na palivové články na zemní plyn.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vzach  |  20. 12. 2019 10:44  |  Microsoft Windows 10 Firefox 71.0

Tak IBM prý chystá baterii, která bude bez těžkých kovů, lehčí, s lepšími parametry, rychlejším dobíjením, nehořlavý elektrolyt, atd. - viz https://www.ibm.com/blogs/research/2019/12/he... ... Snad by to mohl být poslední námět za letošní rok na další článek o zázračných bateriích?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Ellendway  |  20. 12. 2019 11:36  |  Unknown Firefox 68.0

Děkuji za zajímavé články na podobná témata!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Walkeer_CZ  |  20. 12. 2019 13:24  |  Microsoft Windows 10 Chrome 79.0.3945.88

"o to víc se těží lithium, byť je to tedy množství násobně menší. ...podaří snižovat množství lithia v bateriích, což zároveň s menší ekologickou zátěží sníží i náklady na výrobu. "Vazeny pane autore, mozna jste mohl napsat, kolik ze toho zleho lithia v tech bateriich vlastne je. Vetsina lidi si mysli, ze liiion baterie je z velke casti z lithia, ve skutecnosti je jeho mnozstvi priblizne 2%, baterie tesla model S obsahuje cca 12kg. To opravdu neni mnoho. https://www.quora.com/How-much-lithium-in-kg-is... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (13)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
peter.mlich  |  20. 12. 2019 14:17  |  Microsoft Windows 10 Firefox 71.0

Auta na vodik existuji od roku 1950, 70 let. Automobilky donedavna uplne zastavili vyvoj. Takze, protoze maji odladeny benz a naftovy motor, tak zmrazime vyrobu vseho ostatni, ano? O tom clanek je? Mozna by bylo lepsi opet vylezt na stromy...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
24. 12. 2019 16:12 | Microsoft Windows 10 Firefox 71.0

Informácie o elektromobiloch z článku sú klasické klišé:
1. elektromobily vytvárajú emisie: raz vyrobené benzínové auto má emisie konštantné, resp. dlhodobo mierne zhoršujúce sa, u elektromobilu naopak emisie počas jeho "života" klesajú - ako sa zvyšuje podiel OZE. Navyše existujú štáty, kde už teraz je väčšina elektriny "čistej" - Nórsko, Švajčiarsko, Rakúsko, ale napr. aj Francúzsko s vysokým podielom jadrových elektrární. Ale najdôležitejší je trend - a ten je taký, že stále viac ľudí si bude elektrinu (nielen) pre pohon svojich áut vyrábať "vo vlastnej réžii". Tam sú potom emisie aké?
2. "ačkoli se třeba o něco zmenší spotřeba ropy, o to víc se těží lithium, byť je to tedy množství násobně menší " ďalšie klišé navodzujúce dojem, že lítium sa v elektromobiloch míňa podobným spôsobom ako benzín. Lítium je však kov, nemíňa sa a dá sa recyklovať. Presne tak ako železo, hliník, meď, drahé kovy atď. Navyše používanie lítia na výrobu batérií je len dočasné riešenie, kým na svet neprídu nové, lepšie technológie. Ale benzín či naftu ťažko efektívne vyrobíte z niečoho iného ako z ropy. A raz spálený benzín sa už NIKDY nevráti do podoby ropy.
3. Problémy v zime - niekto to môže brať ako nevýhody, iný ako výhody. Napr. ak máte doma nabíjačku, tak si auto v zime predohrejete ešte predtým než do neho nasadnete. A nesmradíte pri tom okolo. Podobne u taxikárov - ak budú súčasťou taxi stanovíšť dobíjacie miesta (napr. indukčné), tak pri čakaní v zime či naopak v horkom lete môžu na pohon kúrenia /topení/ či klímy využívať elektrinu. Jednak ich to vyjde lacnejšie, jednak je to komfortnejšie a rovnako auto nesmradí.
4. Naopak v článku sa vôbec nepíše o výhodách elektromobilov oproti spaľovákom: tretinové či ešte menšie náklady na "palivo", podstatne nižšie náklady na servis, jednoduchšia údržba, tiché a súčasné dynamické zvezenie, a hlavne možnosť si auto dobiť (v prípade potreby) aj v poslednom Zapadákove.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 12. 2019 16:27 | Microsoft Windows 10 Chrome 79.0.3945.88

Tady jsem se dočetl https://www.dopravniznaceni.com/Elektromobilita-za-rok-20... ... že bez podpory v elektřině od automobilek bude nárust pomalý. Je tomu tak? Bude moct Škodovka mít stejné elektro-pumpy jako má Tesla? Jako když tu jsou problémy s elektřinou, tak co pak bude s vodíkem?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor