Kdo něčemu takovému fandí, nemá technické vzdělání. Mohu se mýlit, ale vsadil bych se s velkou pravděpodobností výhry. Když se zamyslíte nad celou komplikovanou infrastrukturou, problémy s tím, jak něco podobného využívat k ziskové nákladní přepravě, terminál HL není jen tak, oproti běžné železnici. Dále nad tím, na kolik reálně přijde km HL vs. vysokorychlostní železnice / v budoucnu MAGLEV, řešení tubusu, značné vakuum na pozemské poměry (zátěž celé, opakovaně namáhané konstrukce, mít přesné konstrukční plány, propočítal bych si síly co tam budou, asi také hlína), řešení krizových a nehodových situací, kdy se prakticky k vraku nikdo nedostane, jako smích.
> Tak jo, počkám si těch pár let a s Boží pomocí (dá-li mi ty roky), se zasměji na stejné téma ještě jednou - hlasitěji. Diskuzi i článek ukládám do archivu.