Hyperloop One, jedna ze firem, která vyvíjí stejnojmenný dopravní systém budoucnosti, provedla další úspěšný test.

Hyperloop One, jedna ze firem, která vyvíjí stejnojmenný dopravní systém budoucnosti, provedla další úspěšný test.

Ve svém testovacím vakuovém potrubí už dříve úspěšně projela základní podvozkovou platformou, ale teď šla ještě dál

Ve svém testovacím vakuovém potrubí už dříve úspěšně projela základní podvozkovou platformou, ale teď šla ještě dál

Na rozdíl od jarního pokusu dosáhl nyní podvozek v tubusu rychlost 310 km/h a vůbec poprvé byla uvedena do provozu kapsle, s níž se počítá jako s hlavním dopravním prostředkem.

Na rozdíl od jarního pokusu dosáhl nyní podvozek v tubusu rychlost 310 km/h a vůbec poprvé byla uvedena do provozu kapsle, s níž se počítá jako s hlavním dopravním prostředkem.

Podvozek je tvořen hliníkovou konstrukcí s karbonovými komponentami, která měří celkem 8,5 metrů.

Podvozek je tvořen hliníkovou konstrukcí s karbonovými komponentami, která měří celkem 8,5 metrů.

Nad tratí se vznáší stejně jako u vlaků typu Maglev díky magnetické levitaci, tady se však pohybuje ve velmi řídkém vzduchu.

Nad tratí se vznáší stejně jako u vlaků typu Maglev díky magnetické levitaci, tady se však pohybuje ve velmi řídkém vzduchu.

Kapsle má tedy i proto aerodynamický tvar. V úplném vakuu by ho nepotřebovala.

Kapsle má tedy i proto aerodynamický tvar. V úplném vakuu by ho nepotřebovala.

V tubusu je podtlak srovnatelný s hodnotami ve výšce 61 km nad zemí.

V tubusu je podtlak srovnatelný s hodnotami ve výšce 61 km nad zemí.

Při těchto podmínkách je teoretickým maximem, k němuž se chtějí vývojáři přiblížit, asi 1 225 km/h.

Při těchto podmínkách je teoretickým maximem, k němuž se chtějí vývojáři přiblížit, asi 1 225 km/h.

Vše se zatím testuje na testovací dráze.

Vše se zatím testuje na testovací dráze.

Pro inženýry byla první zkušební jízda prototypu kapsle velkou událostí.

Pro inženýry byla první zkušební jízda prototypu kapsle velkou událostí.

A tady už se kapsle řítí tubusem. Zatím jen s kamerou, bez lidské posádky.

A tady už se kapsle řítí tubusem. Zatím jen s kamerou, bez lidské posádky.

Hyperloop One chce kromě Spojených států stavět svoje tratě také v Evropě.

Hyperloop One chce kromě Spojených států stavět svoje tratě také v Evropě.

Před dvěma měsíci vydal seznam devíti lokalit, kde by mohly vysokorychlostní tratě vyrůst. Najdeme mezi nimi Německo, Polsko, ale třeba také spojení Korsiky a Sardinie nebo Estonska s Finskem.

Před dvěma měsíci vydal seznam devíti lokalit, kde by mohly vysokorychlostní tratě vyrůst. Najdeme mezi nimi Německo, Polsko, ale třeba také spojení Korsiky a Sardinie nebo Estonska s Finskem.

Vedle společnosti Hyperloop One vyvíjí dopravní systémy na původním konceptu Elona Muska rovněž Hyperloop Transportation Technologies.

Vedle společnosti Hyperloop One vyvíjí dopravní systémy na původním konceptu Elona Muska rovněž Hyperloop Transportation Technologies.

Třetí velká společnost Boring Company, která se zapojí do vývoje dopravního systému na konceptu Hyperloop, patří samotnému Elonu Muskovi.

Třetí velká společnost Boring Company, která se zapojí do vývoje dopravního systému na konceptu Hyperloop, patří samotnému Elonu Muskovi.

Doprava budoucnosti zjevně patří vakuovým tubusům...

Doprava budoucnosti zjevně patří vakuovým tubusům...

Testovací dráhy vznikají zatím nad zemí, ale Elon Musk chce Hypersloop použít v podzemních tunelech, které by měly značně urychlit cestování mezi velkými americkými městy.

Testovací dráhy vznikají zatím nad zemí, ale Elon Musk chce Hypersloop použít v podzemních tunelech, které by měly značně urychlit cestování mezi velkými americkými městy.

Před čtrnácti dny Elon Musk oznámil na Twitteru, že mu byl předběžně schválen záměr spojit tímto systémem města na východním pobřeží - New York, Filadelfii, Baltimore a Washington.

Před čtrnácti dny Elon Musk oznámil na Twitteru, že mu byl předběžně schválen záměr spojit tímto systémem města na východním pobřeží - New York, Filadelfii, Baltimore a Washington.

Uvidíme. Zatím jsme ve fázi prototypů a inženýři mají ještě hodně co řešit.

Uvidíme. Zatím jsme ve fázi prototypů a inženýři mají ještě hodně co řešit.

Největším oříškem je zajištění vakua v tak velkém komplexu tubusů.

Největším oříškem je zajištění vakua v tak velkém komplexu tubusů.

Konstrukce samotných tubusů už je jinak celkem zvládnutá

Konstrukce samotných tubusů už je jinak celkem zvládnutá

Stejně tak magnetických „kolejí“

Stejně tak magnetických „kolejí“

Ve svém testovacím vakuovém potrubí už dříve úspěšně projela základní podvozkovou platformou, ale teď šla ještě dál
Na rozdíl od jarního pokusu dosáhl nyní podvozek v tubusu rychlost 310 km/h a vůbec poprvé byla uvedena do provozu kapsle, s níž se počítá jako s hlavním dopravním prostředkem.
Podvozek je tvořen hliníkovou konstrukcí s karbonovými komponentami, která měří celkem 8,5 metrů.
Nad tratí se vznáší stejně jako u vlaků typu Maglev díky magnetické levitaci, tady se však pohybuje ve velmi řídkém vzduchu.
39
Fotogalerie

Hyperloop se stává skutečností. V trubce letěla kapsle a rychlost přesáhla 300 km/h

  • Podvozek dosáhl rychlosti 310 km/h - asi třetiny teoretického maxima
  • Elon Musk chce Hyperloopem spojit velká města na východním pobřeží USA
  • Hyperloop by mohl vyrůst také v Jižní Koreji

Hyperloop One, jedna ze firem, která vyvíjí stejnojmenný dopravní systém budoucnosti, provedla další úspěšný test. Na rozdíl od toho jarního dosáhl podvozek v tubusu rychlost 310 km/h a vůbec poprvé byla uvedena do provozu kapsle, s níž se počítá jako s hlavním dopravním prostředkem.

Podvozek je tvořen hliníkovou konstrukcí s karbonovými komponentami, která měří celkem 8,5 metrů. Nad tratí se vznáší stejně jako u vlaků typu Maglev díky magnetické levitaci, tady se však pohybuje ve velmi řídkém vzduchu. V tubusu je podtlak srovnatelný s hodnotami ve výšce 61 km nad zemí. Při těchto podmínkách je teoretickým maximem, k němuž se chtějí vývojáři přiblížit, asi 1 225 km/h.

Hyperloop One chce kromě Spojených států stavět svoje tratě také v Evropě. Před dvěma měsíci vydal seznam devíti lokalit, kde by mohly vysokorychlostní tratě vyrůst. Najdeme mezi nimi Německo, Polsko, ale třeba také spojení Korsiky a Sardinie nebo Estonska s Finskem.

1498045702_hyperloop_story.jpg
Hyperloop Transportation Technologies pravděpodobně nezamíří jako první do Brna, ale do Jižní Koreje

Vedle společnosti Hyperloop One vyvíjí dopravní systémy na původním konceptu Elona Muska rovněž Hyperloop Transportation Technologies. Ta by mohla jako první zamířit do Jižní Koreji, kde by v budoucnu mohl Hyperloop spojovat 7 velkých měst. Jihokorejci tak s velkou pravděpodobností předběhnou evropské státy a města včetně Brna, kde Hyperloop Transportation Technologies podepsalo na začátku letošního roku memorandum o spolupráci.

Třetí velká společnost Boring Company, která se zapojí do vývoje dopravního systému na konceptu Hyperloop, patří samotnému Elonu Muskovi. Ten chce Hypersloop použít v podzemních tunelech, které by měly značně urychlit cestování mezi velkými americkými městy.

Clipboard01.jpg
Elon Musk má předběžné povolení spojit velká americká města systémem Hyperloop v podzemních tunelech

Před čtrnácti dny proto oznámil na Twitteru, že mu byl předběžně schválen záměr spojit tímto systémem města na východním pobřeží - New York, Filadelfii, Baltimore a Washington. Cesta z hlavního města do New Yorku by trvala 29 minut. Hyperloop by spojoval centra měst, přičemž do těchto uzlů by vedlo několik dalších vstupů z různých míst.

Určitě si přečtěte

Články odjinud