Vesmír | Mimozemský život

Hypotetické organismy na Jupiterově měsíci by mohly být chytré přibližně jako chobotnice

Monica Grady, kancléřka britské Liverpool Hope University, považuje za pravděpodobné, že na Jupiterově měsíci Europa se nachází život. A navíc prý rozhodně nemusí být primitivní.

„Pokud je něco na Marsu, nejspíš to bude velmi malé – bakterie. Ale myslím, že na Europě máme šanci najít mírně vyšší formy života,“ konstatovala Grady.

Tyto hypotetické organismy by mohly obývat oceány ukryté pod ledovým příkrovem měsíce a disponovat přibližně takovou inteligencí jako naše chobotnice.

Chytřejší než my? Těžko

Když ale přijde řeč na možnost, že někde ve Sluneční soustavě se vyskytují i superchytří mimozemšťané podobní člověku, Grady je jž mnohem pesimističtější.

„Jsem si docela jistá, že v tomto planetárním systému jsme všichni na naší úrovni inteligence. A dokonce i kdyby na Europě byly chobotnice, nedává nám to důvod zničit naši planetu,“ uvedla.

Připomeňme, že NASA v srpnu loňského roku oznámila, že dokončuje návrhy sondy nazvané Europa Clipper. Ta by se na nejmenší z tzv. Galileovských měsíců měla v blízké budoucnosti vydat a prozkoumat ho.

Diskuze (20) Další článek: Herní trh se stále teprve rozjíždí. Do pěti let by se v něm mělo točit sedm bilionů korun ročně