Hypotetické organismy na Jupiterově měsíci by mohly být chytré přibližně jako chobotnice

Monica Grady, kancléřka britské Liverpool Hope University, považuje za pravděpodobné, že na Jupiterově měsíci Europa se nachází život. A navíc prý rozhodně nemusí být primitivní.

„Pokud je něco na Marsu, nejspíš to bude velmi malé – bakterie. Ale myslím, že na Europě máme šanci najít mírně vyšší formy života,“ konstatovala Grady.

Tyto hypotetické organismy by mohly obývat oceány ukryté pod ledovým příkrovem měsíce a disponovat přibližně takovou inteligencí jako naše chobotnice.

Chytřejší než my? Těžko

Když ale přijde řeč na možnost, že někde ve Sluneční soustavě se vyskytují i superchytří mimozemšťané podobní člověku, Grady je jž mnohem pesimističtější.

„Jsem si docela jistá, že v tomto planetárním systému jsme všichni na naší úrovni inteligence. A dokonce i kdyby na Europě byly chobotnice, nedává nám to důvod zničit naši planetu,“ uvedla.

Připomeňme, že NASA v srpnu loňského roku oznámila, že dokončuje návrhy sondy nazvané Europa Clipper. Ta by se na nejmenší z tzv. Galileovských měsíců měla v blízké budoucnosti vydat a prozkoumat ho.

Diskuze (20) Další článek: Herní trh se stále teprve rozjíždí. Do pěti let by se v něm mělo točit sedm bilionů korun ročně