Hyundai a Kia vybaví svá auta solárními panely na střechách a kapotách

Hyundai a Kia vybaví svá auta solárními panely na střechách a kapotách

Solární panely na automobilech už nebudou výhradní doménou luxusních značek či experimentálních vozů. Jihokorejské automobilky Hyundai a Kia ve středu oznámily, že mají v plánu je po roce 2019 instalovat na střechy a kapoty vybraných automobilů.

Sluneční energie bude nabíjet baterie elektromobilů a hybridů, ale uplatnění najde i ve vozech s motory spalujícími fosilní paliva. Majitelé takových aut později dokonce ani nebudou muset obětovat panoramatické okno s výhledem na oblohu.

Klepněte pro větší obrázek
Hyundai a Kia hodlají instalovat solární panely na střechy a kapoty

V plánu jsou tři generace

První generace silikonových střešních solárních panelů bude omezena na hybridy s konvenčními střechami. Druhá vlna však přijde s poloprůhlednými panely a nabídne tak možnost zachování panoramatické střechy. V pilotní fázi je také systém třetí generace, který zajistí napájení současně ze střechy a kapoty.

V případě tohoto způsobu získávání elektrické energie je důležitá efektivita. Střešní panely první generace dokážou za den (samozřejmě s ohledem na počasí a prostředí) nabít 30 až 60 % hybridní baterie. Samozřejmě to není nijak převratné číslo, nicméně může výrazně zkrátit dobu nutnou k nabíjení ze zásuvky.

Poloprůhledné solární panely druhé generace budou aplikovány na panoramatické střešní okno. Dojde k zachování jeho průhlednosti, navíc plocha přispěje k nabíjení baterie elektrického vozidla nebo akumulátoru vozidla se spalovacím motorem.

Klepněte pro větší obrázek
Poloprůhledné solární panely druhé generace

Třetí generace nabídne především odlehčení celého panelu. Zahrnuje konstrukci, spojující dohromady solární panely na kapotě a na střeše, což by mělo zajistit maximalizaci energetického výkonu.

Nejen efektivita, ale i design

Solární nabíjecí systém se skládá ze solárního panelu, regulátoru a baterie. Elektřina z panelu se regulátorem transformuje na standardní napětí, pak se uloží do akumulátoru nebo použije ke snížení zatížení generátoru střídavého proudu vozidla. Automobilky při vývoji systému solárního nabíjení zohlednily nejen efektivitu, ale i jeho design.

Huyndai předpokládá, že použité komponenty by mohly produkovat až 100 Wh energie. Samozřejmě jde o ideální případ, kdy v poledne za jasného dne sluneční paprsky praží do střechy auta.

Diskuze (28) Další článek: Samsung Galaxy Watch. Nejen chytře, ale především zdravě

Témata článku: Technologie, Budoucnost, Automobily, Doprava, Baterie, Solární energie, Elektřina, Design, Obnovitelné zdroje, Fotovoltaika, Fosilní palivo, Kapota, Střídavý proud, Sluneční energie, Kia, Elektrické vozidlo, Druhá vlna, Solární panely, Sluneční paprsek, Hyundai, Celý panel, Elektrická energie, Střecha, Generace, Použitá komponenta


Určitě si přečtěte

Mírumilovná Pilsneria čelila největšímu kybernetickému útoku v dějinách

Mírumilovná Pilsneria čelila největšímu kybernetickému útoku v dějinách

** Počítačové systémy Pilsnerie kolabují! ** Nejprve zaútočil hurikán Mozkyto, pak Sauronia ** Naštěstí jen během cvičení Cyber Czech 2018

Jakub Čížek | 6

Notebook do 10 000 korun: Co koupit a čemu se raději vyhnout

Notebook do 10 000 korun: Co koupit a čemu se raději vyhnout

** Do deseti tisíc korun lze dnes koupit slušné notebooky ** V nabídce ale převládají zastaralé a pomalé modely ** Poradíme, jak dobře vybrat i s omezeným rozpočtem

David Polesný | 54