Automobily | Solární energie

Hyundai a Kia vybaví svá auta solárními panely na střechách a kapotách

Hyundai a Kia vybaví svá auta solárními panely na střechách a kapotách

Solární panely na automobilech už nebudou výhradní doménou luxusních značek či experimentálních vozů. Jihokorejské automobilky Hyundai a Kia ve středu oznámily, že mají v plánu je po roce 2019 instalovat na střechy a kapoty vybraných automobilů.

Sluneční energie bude nabíjet baterie elektromobilů a hybridů, ale uplatnění najde i ve vozech s motory spalujícími fosilní paliva. Majitelé takových aut později dokonce ani nebudou muset obětovat panoramatické okno s výhledem na oblohu.

Klepněte pro větší obrázek
Hyundai a Kia hodlají instalovat solární panely na střechy a kapoty

V plánu jsou tři generace

První generace silikonových střešních solárních panelů bude omezena na hybridy s konvenčními střechami. Druhá vlna však přijde s poloprůhlednými panely a nabídne tak možnost zachování panoramatické střechy. V pilotní fázi je také systém třetí generace, který zajistí napájení současně ze střechy a kapoty.

V případě tohoto způsobu získávání elektrické energie je důležitá efektivita. Střešní panely první generace dokážou za den (samozřejmě s ohledem na počasí a prostředí) nabít 30 až 60 % hybridní baterie. Samozřejmě to není nijak převratné číslo, nicméně může výrazně zkrátit dobu nutnou k nabíjení ze zásuvky.

Poloprůhledné solární panely druhé generace budou aplikovány na panoramatické střešní okno. Dojde k zachování jeho průhlednosti, navíc plocha přispěje k nabíjení baterie elektrického vozidla nebo akumulátoru vozidla se spalovacím motorem.

Klepněte pro větší obrázek
Poloprůhledné solární panely druhé generace

Třetí generace nabídne především odlehčení celého panelu. Zahrnuje konstrukci, spojující dohromady solární panely na kapotě a na střeše, což by mělo zajistit maximalizaci energetického výkonu.

Nejen efektivita, ale i design

Solární nabíjecí systém se skládá ze solárního panelu, regulátoru a baterie. Elektřina z panelu se regulátorem transformuje na standardní napětí, pak se uloží do akumulátoru nebo použije ke snížení zatížení generátoru střídavého proudu vozidla. Automobilky při vývoji systému solárního nabíjení zohlednily nejen efektivitu, ale i jeho design.

Huyndai předpokládá, že použité komponenty by mohly produkovat až 100 Wh energie. Samozřejmě jde o ideální případ, kdy v poledne za jasného dne sluneční paprsky praží do střechy auta.

Diskuze (29) Další článek: Samsung Galaxy Watch. Nejen chytře, ale především zdravě

Témata článku: Technologie, Budoucnost, Doprava, Design, Baterie, Automobily, Elektřina, Obnovitelné zdroje, Solární energie, Fotovoltaika, Kia, Hyundai, Huyndai, Ideální případ, Luxusní značka, Kapota, Standardní napětí, Použitá komponenta, Celý panel, Generace, Střecha, Efektivita, Spalovací motor, Střídavý proud, Druhá vlna, Drony na Mall.cz


Určitě si přečtěte

Deset kotev, které i v roce 2020 táhnou Android ke dnu

Deset kotev, které i v roce 2020 táhnou Android ke dnu

** Android existuje skoro 12 let a za tu dobu v mnoha směrech dospěl ** Dnes běží na sedmi z deseti telefonů, ale čemu za to vděčí? ** Našli jsme 10 kotev, které táhnou tento operační systém ke dnu

Karel Kilián | 168

AR není ani po letech žádný trhák. Teď to zkusí Hybri, který svleče vaše kamarádky

AR není ani po letech žádný trhák. Teď to zkusí Hybri, který svleče vaše kamarádky

** Rozšířené realitě i po letech chybí praktické využití ** Selhaly mobilní aplikace i AR brýle ** Floridské studio to proto zkusí přes bizarní erotiku Hybri

Jakub Čížek | 20

Zapomeňte na kometu, české nebe každý den křižují mnohem zajímavější kousky

Zapomeňte na kometu, české nebe každý den křižují mnohem zajímavější kousky

** České nebe každý den křižuje hromada exotických letounů ** Na populární mapě Flightradar24 je ale nenajdete ** Jsou to vojenské letouny USA, UK a NATO

Jakub Čížek | 37