V normálním režimu jsou drážky okolo tvarované pneumatiky zasunuté

V normálním režimu jsou drážky okolo tvarované pneumatiky zasunuté

V režimu sněhových řetězů je po přivedení elektrického proudu vysune aktuátor v podobě slitiny s tvarovou paměti

V režimu sněhových řetězů je po přivedení elektrického proudu vysune aktuátor v podobě slitiny s tvarovou paměti

V normálním režimu jsou drážky okolo tvarované pneumatiky zasunuté

V normálním režimu jsou drážky okolo tvarované pneumatiky zasunuté

V režimu sněhových řetězů je po přivedení elektrického proudu vysune aktuátor v podobě slitiny s tvarovou paměti

V režimu sněhových řetězů je po přivedení elektrického proudu vysune aktuátor v podobě slitiny s tvarovou paměti

Modelové ovládání na palubním počítači automobilu

Modelové ovládání na palubním počítači automobilu

V režimu sněhových řetězů je po přivedení elektrického proudu vysune aktuátor v podobě slitiny s tvarovou paměti
V normálním režimu jsou drážky okolo tvarované pneumatiky zasunuté
V režimu sněhových řetězů je po přivedení elektrického proudu vysune aktuátor v podobě slitiny s tvarovou paměti
Modelové ovládání na palubním počítači automobilu
5
Fotogalerie

Hyundai chce skoncovat s otravným nasazováním sněhových řetězů. Budou prostě rovnou v kole

Hyundai Motor Company se pochlubila novou technologií pneumatik se sněhovými řetězy integrovanými přímo do kola automobilu. Tvoří je šest pohyblivých drážek, které se na povel palubního počítače vysunou okolo pneumatik.

Princip funkce integrovaných sněhových řetězů:

Zatím se jedná pouze o nápad, firma si ho už ale nechala patentovat v Koreji a USA, a pokud další testy ověří trvanlivost a praktickou funkčnost ve skutečném terénu, Hyundai a Kia zváží masovou výrobu.

Drážky zvedá a drží slitina s tvarovou pamětí

Drážky okolo speciálně tvarované pneumatiky zvedá po přivedení elektrického proudu aktuátor ve formě slitiny s tvarovou pamětí. Díky tomu by mohlo být celé zařízení dostatečně malé a konstrukčně jednoduché – na rozdíl třeba od hydraulického systému.

Podle autorů vynálezu zároveň zasunovací sněhové drážky upozorní na sjeté pneumatiky. Čím více pryže totiž na silnicích obrousíte, tím více budou drážky vystupovat i v zasunutém stavu, což okamžitě poznáte přinejmenším podle zvukového projevu při jízdě.

Určitě si přečtěte

Články odjinud