I když sonda Juno nemá kameru, podařilo se vytvořit působivé video z jejího obletu kolem Jupiteru

Vesmírná sonda Juno je na oběžné dráze kolem Jupiteru a na Zemi posílá fotografie planety v dosud neviděné kvalitě.

Neumí však natáčet video. Když se ale vezmou snímky pořízené během obletu a známe přesnou dráhu sondy, posouváním a změnou měřítka fotek lze vytvořit dojem pohybu. Iluze je dokonalá.

Podívejte se na video a nahoře v galerii na vybrané fotografie. Nejde o průlet v reálném čase, sondě tento průlet ve skutečnosti trval přes dvě hodiny.

Autorem hudby ve videu je maďarský skladatel György Ligeti. Skladbu Kyrie z jeho díla Requiem použil i Stanley Kubrick ve svém filmu 2001: Vesmírná odysea. Skutečný vesmír „zní“ takto:

Témata článku: Vesmír, Kamera, Země, Sluneční soustava, Jupiter, Satelit, Působivé video, Oběžná dráha, Stanley Kubrick, Oblet, Průlet, Juno, Vybraná fotografie, Reálný čas, Vesmírná sonda, Sonda

Máme galaktické dvojče: NGC 2718 z Hydry jako by z oka vypadla Mléčné dráze!

** Vědci nedávno uspěli v hledání galaxie, která jako by z oka vypadla naší Galaxii ** Nachází se 180 milionů světelných let od nás a Mléčné dráze je podobná nejen svou strukturou, ale i dvojicí satelitních galaxií ** Ty jsou u velké galaxie relativně krátkou dobu

Dnes | Mihulka Stanislav | 2

Sluneční soustavou proletěl první mezihvězdný asteroid. Vypadá velmi podivně!

** Astronomové nedávno objevili první mezihvězdný asteroid. ** Tvar a složení neodpovídají žádnému objektu ve Sluneční soustavě. ** Asteroid přiletěl ze souhvězdí Lyry a dostal jméno `Oumuamua.

Včera | Kubala Petr | 19