I v dolech myslí na ekologii. Obří důlní sklápěče proto přestaví z dieselů na elektromobily

Názory k článku

JurajEsko  |  18. 02. 2020 08:03  |  Macintosh OS X Safari 13.0

Toto je nezmysel. Tieto “auta” su robene na to, aby fungovali v podstate 24 hodin denne a nie na to, aby niekde polovicu casu stali na nabijacke.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (12)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
18. 02. 2020 08:04 | Microsoft Windows 10 Firefox 72.0

Jen bych doplnil, že ty důlní náklaďáky jezdí na elektřinu už hoooodně dlouho.Komatsu 960E jezdí už od roku 2008.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Nechic  |  18. 02. 2020 08:44  |  Microsoft Windows 10 Chrome 79.0.3945.130

To mi přijde jako dobrá cesta. Nahrazovat elektřinou vozidla, kde je spotřeba paliv enormní. To se může i ekonomicky vyplatit. Ale nahradit elektrem dieslového hatchbacka se zatím zdaleka nevyplácí

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Ragylo  |  18. 02. 2020 08:58  |  Microsoft Windows 10 Firefox 73.0

Uhlí se bude těžit ekologicky, to se mi ulevilo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
vzach  |  18. 02. 2020 09:54  |  Microsoft Windows 10 Firefox 73.0

Jak by to asi dopadlo, kdyby v dolech opravdu mysleli jen na ekologii? Kdyby třeba přestali úplně těžit a takové doly by byly uzavřeny, tak by nebylo zapotřebí stavět takové velké důlmí stroje ať už s pohonem na elektřinu anebo na jiná paliva. Nebylo by takové řešení mnohem šetrnější k životnímu prostředí?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (13)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Papadimo  |  18. 02. 2020 18:34  |  Microsoft Windows 7 Chrome 66.0.3359.170

Hmm a kolik místa zabere patřičně dimenzovaná baterie? nehledě na to, kde a jak dloudo se to má nabíjet.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 02. 2020 19:20 | Microsoft Windows 10 Firefox 73.0

Je to hloupý nápad. Napřed tyto doly musí vyřešit, kde brát elektřinu a nevyrábět ji v kogeneračních jednotkách (diesel + generátor)! Byl jsem v zlatém dole na Sibiři (Severojenisejsk) a tam se veškerá energie pro provoz dolu i pro obyvatele městečka pro dělníky a jejich rodiny vyráběla z nafty v kogeneračních jednotkách = vlaky plné nafty. Navíc tato auta podle mě nebudou mít potřebnou výdrž, protože Li-on články při teplotách kolem 0 stupňů a níž prudce ztrácí kapacitu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor