Obchodní řetězec IKEA poskytuje ve svých obchodech s nábytkem také možnost občerstvení a stravování ve vlastních restauracích. Takřka legendárním pokrmem jsou švédské masové kuličky, mnoha zákazníky označované jako „IKEA koule“.

Obchodní řetězec IKEA poskytuje ve svých obchodech s nábytkem také možnost občerstvení a stravování ve vlastních restauracích. Takřka legendárním pokrmem jsou švédské masové kuličky, mnoha zákazníky označované jako „IKEA koule“.

Je pochopitelné, že masové kuličky nemohou vyhovovat těm, kdož holdují alternativním stravovacím stylům vylučujícím konzumaci masa – například vegetariánům, veganům a mnoha dalším. Firma se po vzoru dalších řetězců rozhodla vyslyšet tyto požadavky a od srpna nabídne „švédské rostlinné kuličky“.

Je pochopitelné, že masové kuličky nemohou vyhovovat těm, kdož holdují alternativním stravovacím stylům vylučujícím konzumaci masa – například vegetariánům, veganům a mnoha dalším. Firma se po vzoru dalších řetězců rozhodla vyslyšet tyto požadavky a od srpna nabídne „švédské rostlinné kuličky“.

Švédské kuličky bez masa se objeví v nabídce 290 evropských obchodů již v srpnu tohoto roku. Firma přitom potvrdila, že o několik měsíců později plánuje jejich uvedení i na další světové trhy, informuje magazín The Verge.

Švédské kuličky bez masa se objeví v nabídce 290 evropských obchodů již v srpnu tohoto roku. Firma přitom potvrdila, že o několik měsíců později plánuje jejich uvedení i na další světové trhy, informuje magazín The Verge.

Produkt, který zatím nemá název, je koncipován tak, aby vypadal a chutnal podobně, jako jeho masová předloha. Jeho základem však bude kombinace hrachu, ovsa, jablek a brambor, takže pokrm bude mít čistě rostlinný původ.

Produkt, který zatím nemá název, je koncipován tak, aby vypadal a chutnal podobně, jako jeho masová předloha. Jeho základem však bude kombinace hrachu, ovsa, jablek a brambor, takže pokrm bude mít čistě rostlinný původ.

Kromě nabídky alternativy pro strávníky nekonzumující maso má tento krok také ekologické důvody. „Rostlinné kuličky“ totiž generují o 96 % menší klimatickou stopu než tradiční masové kuličky z vepřového a hovězího masa.

Kromě nabídky alternativy pro strávníky nekonzumující maso má tento krok také ekologické důvody. „Rostlinné kuličky“ totiž generují o 96 % menší klimatickou stopu než tradiční masové kuličky z vepřového a hovězího masa.

Jen v loňském roce prodala IKEA přes jednu miliardu masových kuliček a v jejích restauracích se najedlo 680 milionů lidí. Pokud by alespoň část z nich změnila svou orientaci na rostlinné nebo veganské potravinové alternativy, mohlo by to znamenat obrovské snížení uhlíkové stopy.

Jen v loňském roce prodala IKEA přes jednu miliardu masových kuliček a v jejích restauracích se najedlo 680 milionů lidí. Pokud by alespoň část z nich změnila svou orientaci na rostlinné nebo veganské potravinové alternativy, mohlo by to znamenat obrovské snížení uhlíkové stopy.

„Rostlinné kuličky“ budou podávány v restauracích IKEA tradičními bramborami, smetanovou omáčkou a brusinkami. Zákazníci si je v modrých obchodech budou moci koupit také zmrazené a připravit si je doma sami.

„Rostlinné kuličky“ budou podávány v restauracích IKEA tradičními bramborami, smetanovou omáčkou a brusinkami. Zákazníci si je v modrých obchodech budou moci koupit také zmrazené a připravit si je doma sami.

Nutno podotknout, že v případě tohoto řetězce se nejedná o první produkt, ve kterém bylo maso nahrazeno rostlinnou alternativou. Již v roce 2015 přišla IKEA s vegetariánskou verzí karbanátku, která byla určena pro zákazníky, jež z nějakého důvodu chtějí jíst méně masa.

Nutno podotknout, že v případě tohoto řetězce se nejedná o první produkt, ve kterém bylo maso nahrazeno rostlinnou alternativou. Již v roce 2015 přišla IKEA s vegetariánskou verzí karbanátku, která byla určena pro zákazníky, jež z nějakého důvodu chtějí jíst méně masa.

V srpnu 2018 zkusil švédský řetězec nabízet vegetariánskou variantu svého hot-dogu – během prvního roku se mu podařilo prodat deset milionů kusů. V dubnu 2019 nabízela IKEA veganskou verzi jahodové zmrzliny.

V srpnu 2018 zkusil švédský řetězec nabízet vegetariánskou variantu svého hot-dogu – během prvního roku se mu podařilo prodat deset milionů kusů. V dubnu 2019 nabízela IKEA veganskou verzi jahodové zmrzliny.

IKEA není zdaleka jedinou firmou, která nabízí alternativy k masu. Během posledních několika let s tímto trendem experimentovaly snad všechny významné řetězce rychlého občerstvení, včetně Burger Kingu, KFC a Subway.

IKEA není zdaleka jedinou firmou, která nabízí alternativy k masu. Během posledních několika let s tímto trendem experimentovaly snad všechny významné řetězce rychlého občerstvení, včetně Burger Kingu, KFC a Subway.

Je pochopitelné, že masové kuličky nemohou vyhovovat těm, kdož holdují alternativním stravovacím stylům vylučujícím konzumaci masa – například vegetariánům, veganům a mnoha dalším. Firma se po vzoru dalších řetězců rozhodla vyslyšet tyto požadavky a od srpna nabídne „švédské rostlinné kuličky“.
Švédské kuličky bez masa se objeví v nabídce 290 evropských obchodů již v srpnu tohoto roku. Firma přitom potvrdila, že o několik měsíců později plánuje jejich uvedení i na další světové trhy, informuje magazín The Verge.
Produkt, který zatím nemá název, je koncipován tak, aby vypadal a chutnal podobně, jako jeho masová předloha. Jeho základem však bude kombinace hrachu, ovsa, jablek a brambor, takže pokrm bude mít čistě rostlinný původ.
Kromě nabídky alternativy pro strávníky nekonzumující maso má tento krok také ekologické důvody. „Rostlinné kuličky“ totiž generují o 96 % menší klimatickou stopu než tradiční masové kuličky z vepřového a hovězího masa.
10
Fotogalerie

IKEA nabídne švédské kuličky bez masa. Bude je vyrábět z hrachu, ovsa, jablek a brambor

Řetězec IKEA poskytuje ve svých obchodech s nábytkem také možnost občerstvení a stravování ve vlastních restauracích. Takřka legendárním pokrmem jsou švédské masové kuličky, mnoha zákazníky označované jako „IKEA koule“. Nyní tento pokrm doplní bezmasá verze. 

Ve společnosti roste poptávka po bezmasé stravě a vědecké laboratoře tomu jdou naproti vývojem „umělého masa“ z rostlinných zdrojů. Komerční stravovací řetězce však nečekají a své alternativy masa vyvíjejí nezávisle a zařazují je do nabídky. KFC to zkouší z bezmasými kuřecími křidélky, McDonald či Burger King bezmasým hamburgerem a IKEA od srpna nabídne „švédské rostlinné kuličky“

„Švédské rostlinné kuličky“

Švédské kuličky bez masa se objeví v nabídce 290 evropských obchodů již v srpnu tohoto roku. Firma přitom potvrdila, že o několik měsíců později plánuje jejich uvedení i na další světové trhy, informuje magazín The Verge.

Produkt, který zatím nemá název, je koncipován tak, aby vypadal a chutnal podobně, jako jeho masová předloha. Jeho základem však bude kombinace hrachu, ovsa, jablek a brambor, takže pokrm bude mít čistě rostlinný původ.

Kromě nabídky alternativy pro strávníky nekonzumující maso má tento krok také ekologické důvody. „Rostlinné kuličky“ totiž generují o 96 % menší klimatickou stopu než tradiční masové kuličky z vepřového a hovězího masa.

Jen v loňském roce prodala IKEA přes jednu miliardu masových kuliček a v jejích restauracích se najedlo 680 milionů lidí. Pokud by alespoň část z nich změnila svou orientaci na rostlinné nebo veganské potravinové alternativy, mohlo by to znamenat obrovské snížení uhlíkové stopy.

Bezmasá IKEA

„Rostlinné kuličky“ budou podávány v restauracích IKEA s tradičními bramborami, smetanovou omáčkou a brusinkami. Zákazníci si je v modrých obchodech budou moci koupit také zmrazené a připravit si je doma sami.

Nutno podotknout, že v případě tohoto řetězce se nejedná o první produkt, ve kterém bylo maso nahrazeno rostlinnou alternativou. Již v roce 2015 přišla IKEA s vegetariánskou verzí karbanátku, která byla určena pro zákazníky, jež z nějakého důvodu chtějí jíst méně masa.

V srpnu 2018 zkusil švédský řetězec nabízet vegetariánskou variantu svého hot-dogu – během prvního roku se mu podařilo prodat deset milionů kusů. V dubnu 2019 nabízela IKEA veganskou verzi jahodové zmrzliny.

IKEA není zdaleka jedinou firmou, která nabízí alternativy k masu. Během posledních několika let s tímto trendem experimentovaly snad všechny významné řetězce rychlého občerstvení, včetně Burger Kingu, KFC a Subway.

Určitě si přečtěte

Články odjinud