Indie představila beznohého humanoidního robota. Chce ho poslat do vesmíru

Indian Space Research Organization (ISRO) představila beznohého humanoidního robota jménem Vyommitra. Ten by se měl ještě před koncem letošního roku vydat do vesmíru.

Podle Business Insideru Vyommitra umí mluvit dvěma jazyky. Pokud vše půjde dobře, zúčastní se prvního nepilotovaného zkušebního letu připravované kosmické lodi Gaganyaan.

„Bude simulovat lidské funkce, interagovat se systémy kontroly prostředí a podpory života,“ uvedl předseda ISRO Kailasavadivoo Sivan v rozhovoru pro Times of India.

„Náš robot je jako člověk a bude schopen dělat totéž co člověk, byť v menším rozsahu,“ dodal Sivan.

Vyommitra sama o sobě prohlašuje, že může být společnicí astronautů – dokáže je rozpoznat, reagovat na jejich dotazy atd. Její vlastní pohybové schopnosti však budou omezeny. „Říká se tomu poloviční humanoid, protože nemá nohy,“ řekl vědec Sam Dayal z ISRO deníku India Today.

Nebude to samozřejmě poprvé, kdy nějaká země vyšle do vesmíru humanoidního robota. Například Rusko loni v srpnu na Mezinárodní kosmickou stanici dopravilo svého FEDORa.

Diskuze (1) Další článek: Nový Edge je opravdu Chrome! Prohnali jsme prohlížeče benchmarky i vlastním unikátním testem

Témata článku: Vesmír, Technika, Roboti, Indie, Rusko, ISRO, SIV, Bezno, January, Robot, India Today, IndiaToday, Humanoidní robot, Times of India

Japonský obrněnec. Test barevné LED tiskárny OKI C650

Barevná laserová/LED tiskárna od japonské společnosti OKI najde využití především v kancelářích. Na robustní a zároveň kompaktní LEDce můžete tisknout na řadu různých formátů, od obálky až po půl druhého metru dlouhý banner.

OKITiskárnyTesty
Recenze mobilu Samsung Galaxy Xcover6 Pro. Stále svůj, stále boduje praktickými funkcemi

** Xcover6 Pro jde na mobilním trhu úplně proti proudu ** Na těle najdete dvě akční tlačítka i notifikační diodu** Najdete jiný telefon, který má 3,5mm jack, vyměnitelnou baterii a 5G?

Zvýšená odolnostRecenze