Vesmír | Roboti | Indie

Indie představila beznohého humanoidního robota. Chce ho poslat do vesmíru

Foto: Profimedia.cz
Indie představila beznohého humanoidního robota. Chce ho poslat do vesmíru | Foto: Profimedia.cz

Indian Space Research Organization (ISRO) představila beznohého humanoidního robota jménem Vyommitra. Ten by se měl ještě před koncem letošního roku vydat do vesmíru.

Podle Business Insideru Vyommitra umí mluvit dvěma jazyky. Pokud vše půjde dobře, zúčastní se prvního nepilotovaného zkušebního letu připravované kosmické lodi Gaganyaan.

„Bude simulovat lidské funkce, interagovat se systémy kontroly prostředí a podpory života,“ uvedl předseda ISRO Kailasavadivoo Sivan v rozhovoru pro Times of India.

„Náš robot je jako člověk a bude schopen dělat totéž co člověk, byť v menším rozsahu,“ dodal Sivan.

Vyommitra sama o sobě prohlašuje, že může být společnicí astronautů – dokáže je rozpoznat, reagovat na jejich dotazy atd. Její vlastní pohybové schopnosti však budou omezeny. „Říká se tomu poloviční humanoid, protože nemá nohy,“ řekl vědec Sam Dayal z ISRO deníku India Today.

Nebude to samozřejmě poprvé, kdy nějaká země vyšle do vesmíru humanoidního robota. Například Rusko loni v srpnu na Mezinárodní kosmickou stanici dopravilo svého FEDORa.

Diskuze (1) Další článek: Nový Edge je opravdu Chrome! Prohnali jsme prohlížeče benchmarky i vlastním unikátním testem

Témata článku: Vesmír, Technika, Roboti, Rusko, Indie, Times of India, January, ISRO, Bezno, Humanoidní robot, Robot

Je lepší hrát na PC, či na konzolích? Nebo jsou i jiné možnosti?

** Jaké jsou výhody a nevýhody hraní na počítači? ** Co mají společného a v čem se liší Xbox One, PS4 a Switch? ** Na čem hrát, když nemáte výkonné PC ani konzoli?