Měsíc | Indie

Indie se chystá na první přistání na Měsíci ve své historii

Indie prý už příští rok bude připravená rozšířit skupinu států, jejichž rovery se projely po povrchu Měsíce. Zatím naposledy tam byl čínský Yutu („Nefritový králík“) a to v roce 2013.

Indian Space Research Organisation (ISRO) oznámila, že mise nazvaná Chandrayaan-2 (doslova „Měsíční vozidlo-2“ či „Měsíční cesta-2“) by se měla uskutečnit do konce března 2018.

Z názvu je asi zřejmé, že někdy dříve už proběhla mise Chandrayaan-1. V rámci té ovšem k Měsíci vyrazila jen malá sonda, která se navíc zanedlouho ztratila někde na jeho oběžné dráze. Až po dlouhých osmi letech ji objevila NASA.

V rámci Chandrayaan-2 chce ISRO především vytvořit podrobnou trojrozměrnou mapu povrchu Měsíce a prozkoumat jeho kůru a plášť. Na dosažení jmenovaných cílů se budou podílet tři bezpilotní vozidla: orbitální plavidlo, přistávací modul a rover. Celkový rozpočet činil 93 milionů USD.

Pokud vše půjde podle plánu, Chandrayaan-2 bude dokončena během čtrnácti pozemských dní – tedy jednoho měsíčního dne.

Za zmínku jistě stojí i to, že ISRO pracuje také na dalších zajímavých projektech. Patří mezi ně například „Aditya“ (zaměřený na studium Slunce) či XPoSat (věnovaný problematice kosmického záření).

Zdroj: Business Insider, Ilutrační foto: NASA

Diskuze (4) Další článek: Nejlepší notebooky nad 20 tisíc: poradíme, které teď chcete

Témata článku: Vesmír, Výzkum, Astronomie, Měsíc, Slunce, Indie, Kosmické záření, Bezpilotní vozidlo, Business insider, Celkový rozpočet, Nefritový králík, Příští rok, Přistání, Rozpočet, Ind, Malá sonda, Přistávací modul, ISRO, První přistání, Nefritový, Plášť, Rover, Povrch Měsíce, Yutu, Pozemský den

Zkusili jsme Ryzen 7 4800HS v notebooku Asus: drtí Intel výkonem a umí být potichu

** Nové osmijádro AMD pro herní notebooky překvapuje výkonem ** V rámci notebooku ROG Zephyrus G15 umí být tiché i výkonné** Rozhodnou hlavně prodávané konfigurace s lepší grafikou

Nový Apple Macbook Air je levnější, má větší SSD a vrací se k tradiční klávesnici

** Nový MacBook Air opravuje nejzásadnější chyby dosavadní verze ** Dostal lepší klávesnici, výkonnější procesor a 256GB SSD ** Apple navíc snížil ceny

Android Auto a Apple CarPlay představují v autech větší nebezpečí než alkohol v těle řidiče

Výsledky této studie vás zřejmě vůbec nepřekvapí. Aspoň tak ale můžeme obecně známý názor podložit čísly.

Daniel Fuglevič | 27