Měsíc | Indie

Indie se chystá na první přistání na Měsíci ve své historii

Indie prý už příští rok bude připravená rozšířit skupinu států, jejichž rovery se projely po povrchu Měsíce. Zatím naposledy tam byl čínský Yutu („Nefritový králík“) a to v roce 2013.

Indian Space Research Organisation (ISRO) oznámila, že mise nazvaná Chandrayaan-2 (doslova „Měsíční vozidlo-2“ či „Měsíční cesta-2“) by se měla uskutečnit do konce března 2018.

Z názvu je asi zřejmé, že někdy dříve už proběhla mise Chandrayaan-1. V rámci té ovšem k Měsíci vyrazila jen malá sonda, která se navíc zanedlouho ztratila někde na jeho oběžné dráze. Až po dlouhých osmi letech ji objevila NASA.

V rámci Chandrayaan-2 chce ISRO především vytvořit podrobnou trojrozměrnou mapu povrchu Měsíce a prozkoumat jeho kůru a plášť. Na dosažení jmenovaných cílů se budou podílet tři bezpilotní vozidla: orbitální plavidlo, přistávací modul a rover. Celkový rozpočet činil 93 milionů USD.

Pokud vše půjde podle plánu, Chandrayaan-2 bude dokončena během čtrnácti pozemských dní – tedy jednoho měsíčního dne.

Za zmínku jistě stojí i to, že ISRO pracuje také na dalších zajímavých projektech. Patří mezi ně například „Aditya“ (zaměřený na studium Slunce) či XPoSat (věnovaný problematice kosmického záření).

Zdroj: Business Insider, Ilutrační foto: NASA

Diskuze (4) Další článek: Nejlepší notebooky nad 20 tisíc: poradíme, které teď chcete

Témata článku: Vesmír, Výzkum, Měsíc, Astronomie, Slunce, Indie, Kosmické záření, Celkový rozpočet, Business insider, Přistání, Malá sonda, Dlouhý rok, Pozemský den, Plášť, Bezpilotní vozidlo, První přistání, Přistávací modul, Příští rok, Ind, Rozpočet, Povrch Měsíce, Oběžná dráha, Nefritový králík, Yutu, Rover

Boeing 787 překonal při běžném letu s cestujícími rychlost zvuku. Jak je to možné?

** Let Virgin Atlantic z Los Angeles do Londýna vzbudil rozruch ** Dle webu na sledování leteckého provozu překonal rychlost zvuku ** Skutečnost je ale trochu jiná, neboť všechno je relativní

Bizarní šmejdy z asijských e-shopů: Když to stojí pár dolarů, pochybujte o tom

** Typické žluté obálky z Číny už před lety zavalily nejen Českou poštu ** Pokud ale něco stojí dolar, často tomu odpovídá i kvalita ** Jak vypadají příklady těch nejbizarnější šmejdů?

The Pirate Bay má vážné problémy. Možná se opravdu blíží její konec