Indie | Venuše

Indové chtějí prozkoumat Venuši. Zajímá je atmosféra i podzemí

Indian Space Research Organization oznámila, že chce uskutečnit misi na Venuši. Hlavní myšlenkou je použít orbiter ke zmapování celé planety. Badatelé by se rovněž rádi pokusili zjistit, co se odehrává pod jejím povrchem

Pokud se tento ambiciózní záměr podaří realizovat, mohli bychom získat celou řadu zajímavých informací o fungování tamější bizarní atmosféry i dalších věcech.

Podle Space.com Indian Space Research Organization v současné době čeká, zda „dostane zelenou“. Půjde-li vše dobře, mise by mohla být spuštěna brzy po roce 2023.

Spraví si Indové chuť po neúspěchu mise na Měsíc?

Orbiter by mapu Venuše vytvářel zhruba rok, přičemž během této doby by také pomocí vědeckých nástrojů studoval již zmíněnou atmosféru, sopečnou aktivitu, intenzivní bouře atd.

Připomeňme, že indický kosmický program se v září musel vyrovnat s bolestivým neúspěchem, když lander Vikram havaroval při pokusu o přistání na Měsíci. V tomto případě se však počítá pouze s výzkumem z oběžné dráhy, takže pravděpodobnost fatálních komplikací je nižší.

V nedávné minulosti kolem Venuše obíhala evropská planetární sonda Venus Express, která zanikla před čtyřmi lety. Momentálně zde působí japonská družice Akucaki.

Diskuze (8) Další článek: Geologický proces, nebo život? Množství kyslíku v atmosféře Marsu se podivně mění