Indové chtějí prozkoumat Venuši. Zajímá je atmosféra i podzemí

Indian Space Research Organization oznámila, že chce uskutečnit misi na Venuši. Hlavní myšlenkou je použít orbiter ke zmapování celé planety. Badatelé by se rovněž rádi pokusili zjistit, co se odehrává pod jejím povrchem

Pokud se tento ambiciózní záměr podaří realizovat, mohli bychom získat celou řadu zajímavých informací o fungování tamější bizarní atmosféry i dalších věcech.

Podle Space.com Indian Space Research Organization v současné době čeká, zda „dostane zelenou“. Půjde-li vše dobře, mise by mohla být spuštěna brzy po roce 2023.

Spraví si Indové chuť po neúspěchu mise na Měsíc?

Orbiter by mapu Venuše vytvářel zhruba rok, přičemž během této doby by také pomocí vědeckých nástrojů studoval již zmíněnou atmosféru, sopečnou aktivitu, intenzivní bouře atd.

Připomeňme, že indický kosmický program se v září musel vyrovnat s bolestivým neúspěchem, když lander Vikram havaroval při pokusu o přistání na Měsíci. V tomto případě se však počítá pouze s výzkumem z oběžné dráhy, takže pravděpodobnost fatálních komplikací je nižší.

V nedávné minulosti kolem Venuše obíhala evropská planetární sonda Venus Express, která zanikla před čtyřmi lety. Momentálně zde působí japonská družice Akucaki.

Diskuze (8) Další článek: Geologický proces, nebo život? Množství kyslíku v atmosféře Marsu se podivně mění

Témata článku: Vesmír, Výzkum, Indie, Atmosféra, Venuše, Kosmický program, Podzemí, Mise, Ind

Jsou vůbec DALL-E, Midjourney nebo Copilot legální? Někdo by to měl rozčísnout, dokud je ještě čas

** Z textových a obrázkových AI generátorů se stávají komerční služby ** Už to není experiment pro pár geeků a programátorů ** Právní experti začínají řešit, jestli náhodou neporušují autorské právo

Autorské právoUmělá inteligence
Srovnávací test: Wi-Fi 6 mesh do 5 000 Kč. Víc antén neznamená lepší signál, vyhrály nenápadné krabičky

Pro pokrytí domů či větších bytů rychlou Wi-Fi je ideální mesh řešení, a to takové, které už myslí na budoucnost, a tedy podporuje Wi-Fi 6. Otestovali jsme jich pro vás rovnou osm.

Srovnávací testRouterWi-Fi
Powerfoyle je fotovoltaická vrstva, která vypadá jako dřevo, kůže nebo třeba plast. Už se prodává

** Co kdyby fotovoltaický panel nevypadal jako fotovoltaický panel? ** Teď to zkouší švédský startup Exeger ** Vyrobil speciální vrstvu, kterou už mají první komerční produkty

FotovoltaikaTechnologie
Největší proměna Outlooku za dlouhá léta. Takhle bude nový pošťák vypadat

**Outlook postavený na webovém základě už podporuje osobní účty Microsoft. **Testování se tak rozšiřuje na jednotlivce, program má však k dokončení stále daleko. **Za pár týdnů bude sjednoceným pošťákem nahrazena také Pošta.

E-mailOutlookOutlook.comMicrosoft
Jak zvýšit herní výkon ve Windows 11? Vypněte tyhle funkce, radí Microsoft

**Windows 11 na některých počítačích aktivují bezpečnostní funkci Integrita paměti. **Virtualizační funkce ale negativně ovlivňují herní výkon. **Pokud některé funkce vypnete, můžete tím herní výkon posílit.

Windows 11Microsoft