Z Instagramu se stává čím dál důležitější služba v rámci portfolia Faceboku a tak není divu, že se firma snaží o co nejlepší monetizaci. Nedávno jsme se se dočkali rozšíření v podobě IGTV, tedy konkurence YouTube, a nyní to vypadá, že se přidá Instagram Shopping. Informoval o tom web The Verge.
Nové Instagram Shopping by mělo sloužit pro nakupování výrobků od sledovaných profilů bez nutnosti opustit aplikaci. Již nyní je na Instagramu přes 25 milionů firemních profilů a na 2 miliony využívají možnosti inzerce v aplikaci, kde je možné označit produkty na fotografiích a odkázat na vlastní eshop. Business profily jsou oblíbené i mezi uživateli, 4 z 5 sledují alespoň jeden takový.
Rozšíření o přímý prodej tak dává pro Facebook smysl. Otevřel by si tím totiž další možnost, jak vydělat peníze ať už za reklamu či z provizí za uskutečněné nákupy. Prozatím probíhá testování nákupů v rámci Stories, samostatné aplikace Shopping se dočkáme dle zdrojů v rámci firmy až později. Sám Instagram odmítl celou věc komentovat.
Instagram v poslední době propaguje vertikální videa. Mají ale smysl?