SpaceX chce vybudovat další satelitní síť kolem Marsu, zohledňují to i podmínky používání Starlinku

Aktualizace 2.11.

Jeden uživatel Twitteru minulýt týden zveřejnil část Podmínek služby, které museli odsouhlasit lidé účastnící se uzavřeného beta testu Starlinku. A jsou opravdu zajímavé.

Kromě jiného se totiž týkají i používání Muskova satelitního internetu na Marsu, nebo během tranzitu na něj – tedy na palubě připravované kosmické lodi Starship.

„Strany uznávají, že Mars je svobodná planeta a že žádná vláda na Zemi nemá nad marsovskými aktivitami autoritu ani svrchovanost,“ uvádí se mj. v dotyčných podmínkách.

„V souladu s tím budou spory řešeny prostřednictvím samosprávných principů, ustanovených v dobré víře, v době marsovského osídlení.“

Společnost SpaceX chce vybudovat další satelitní síť podobnou Starlinku – a to kolem Marsu. V rozhovoru pro magazín TIME to prozradila její prezidentka a hlavní provozní ředitelka Gwynne Shotwell.

„Jakmile dostaneme lidi na Mars, budou potřebovat být schopní komunikovat. Ve skutečnosti si myslím, že mít kolem Marsu konstelaci jako Starlink bude ještě kritičtější,“ uvedla.

Konstelace u rudé planety však prý sama o sobě nebude dostačující. „Samozřejmě pak obě planety potřebujete propojit…  takže se ujistíme, že máme robustní telekomunikaci mezi Marsem a Zemí,“ vysvětlila Shotwell.

Musíme se stát multiplanetární rasou

Gwynne  rovněž promluvila o důležitosti toho, aby se lidstvo stalo multiplanetární rasou.

„Když mluvíme o budování schopnosti přesunout lidstvo na jiné planety, neznamená to, že se vzdáváme Země… Jde jen o to dát lidstvu další šanci v případě, že by na Zemi došlo k nějaké hrozné události ; přesunout lidi a zachránit lidský druh tím, že mu umožníme žít na druhém místě, druhé Zemi.“

Pokrok prý byl velmi rychlý. "Elon založil tuto společnost s jediným cílem – vybudovat tuto transportní schopnost, která by umožnila lidem přesunout se na jiné planety. Pamatuji si, když jsem v roce 2002 s Elonem mluvila, a on měl tak ambiciózní cíl. V té době to znělo naprosto šíleně a nyní, téměř o 20 let později, už to nezní tak šíleně. “

Titulní ilustrační foto: tonynetone, CC BY 2.0

Diskuze (37) Další článek: Microsoft přiznal problémy s VPN a dlaždicemi ve Windows 10, nyní pracuje na opravách

Témata článku: Technologie, Vesmír, Internet, SpaceX, Budoucnost, Kosmonautika, Země, Elon Musk, Starlink, Mars, Komunikace, Síť, Lidé, Připojení k internetu, Kolonizace, Planeta, Satelitní síť, Kolonista, FTW, Rudá planeta, Elon, Time, Gwynne Shotwell, DAL, Gwynne

Anatomie kybernetické apokalypsy krok za krokem. Co se v pondělí stalo ve Facebooku?

** Včera odpoledne Facebook postihl rozsáhlý výpadek ** Tentokrát jej experti pečlivě zmapovali ** Projdeme si ho krok za krokem a vysvětlíme jednotlivé etapy