Interstellar nemusí být fikcí. Vědci nevylučují planety obíhající černé díry

Názory k článku

dolph1888  |  28. 11. 2019 13:47  |  Microsoft Windows 10 Firefox 71.0

Gravitace jako gravitace, obíhajícím tělesům je jedno na co jsou gravitačně vázané. V tomhle směru bych si nikdy nemyslel, že to není možné, někdo ano? Pokud je celý systém dlouhodobě stabilní, pak není co řešit.

Mi.Chal  |  28. 11. 2019 13:55  |  Microsoft Windows 7 Firefox 70.0

Tak obíhat asi mohou, ale to jak velmi odlišně plyne čas na orbitu a na povrchu jako v tom filmu, to už je myslím dost nereálné. On sice v silném gravitačním poli podle teorie relativity pomaleji plyne, ale pro takovýhle extrémní rozdíl by muselo být extrémně silné i to gravitační pole a rychlost jeho změny. Z toho zase plyne, že by to posádka a technika nepřežila, protože by je to roztrhalo. To je problém spousty sci-fi, že zvýrazní a zveličí jeden jev, ale ostatní související tak nějak ignoruje.

boldcore  |  28. 11. 2019 19:23  |  Android Chrome 77.0

"Po­lo­vi­na hmo­ty je po­zře­na čer­nou dí­rou a zby­tek vy­stře­len do me­zihvězd­né­ho pro­sto­ru, kde se zfor­mu­je do ku­lo­vi­té­ho ob­jek­tu o hmot­nos­ti Nep­tu­nu ne­bo o ně­co vět­ší a do­sáh­ne rych­los­ti asi 10 ti­síc km/s."Ty vole :D

Jonnie  |  28. 11. 2019 23:15  |  Microsoft Windows 10 Chrome 78.0.3904.99

"Okolo mladé hvězdy můžeme definovat oblast zvanou sněžná čára, ve které je už dost chladno na to, aby tam voda sublimovala do podob krystalků."
Můžete mi někdo vysvětlit tu sublimaci do podob krystalů? Chápu sublimaci jako přeměnu z pevného do plynného skupenství, ale nerozumím té následné tvorbě krystalků z plynu. Je to neobratná formulace, nebo mi něco uniká a jen nerozumím tomu mechanismu?