Izraelci vymysleli dusíkovou klimatizaci. Nepotřebuje elektřinu a neprodukuje skleníkové plyny

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 90

Názory k článku

avatar
23. 07. 2023 18:02

Znamená to podle článku, že kapalného dusíku vzniká při výrobě kyslíku víc než se využije, má zanedbatelnou cenu, ale to asi není pravda.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 08. 2022 23:05

Bože taký chorý výplod som už dlho nevidel. Alebo podvod?
1)Kvapalný dusík nieje odpad. Inak by zaň firmy nechceli rádovo 70Kč/L.
2)Na chladenie ho bude potreba zaiste viac ako 1L/deň.
3)samotná dewarová nádoba na skladovanie stojí rádovo 35 tisíc alebo prenájom 60Kč/deň.
4)z popisu sa nedá pochopiť ako presne to má fungovať, ale veta že tam niesu žiadne trubky von sa dá vykladať že sa dusík odparuje priamo v miestnosti...dovolil by som si upozorniť že väčšina ľudí i zvierat potrebuje k dýchaniu kyslík. Ale zaiste by sa dal doplniť kvapalný O2 ktorý zrejme vzniká ako odpad pri výrobe kvapalného N2...??
5)Mám ešte lepší nápad: nechať otvorenú chladničku!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 08. 2022 09:12

Má to asi podobnou efektivitu jako ropa nebo vodík ve spalovacím autě... oh wait

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
22. 08. 2022 16:01

Tohle už naši předci vymysleli – a podstatně líp. To se v zimě nařezal led z rybníka a strčil do sklepa. S dobrou izolací jste měli chlazení na celé léto.Karel Kilián už by se nad sebou mohl trochu zamyslet.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 08. 2022 09:17

"Používáme kapalný dusík, který je vedlejším produktem kyslíku vyráběného pro nemocnice."Ježiši kolik kyslíku ty nemocnice spotřebují? Možná tak pro klimošky v té nemocnici by to bylo dobré řešení, ale jinak?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
21. 08. 2022 20:26

A co chladit zemským chladem?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
21. 08. 2022 17:16

este ze kvapalny dusik rastie na stromoch

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 08. 2022 13:54

Ludia a vy nevidíte že to je zase výplod chorého kovidem napadnutého Billa Gatese
Microsoft mu už tak nesype ako kedysi a chudák nema kde tie miliardy uložit tak aby znova pár desiatok získal tak vymyšla ekologiu tam kde opat nieje- a ani tak skoro nebude.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 08. 2022 12:18

Nesmysl o ničem, nenahradí to stávající klimatizace. Plácnutí do tmy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 08. 2022 10:33

Domnívám se, že se zde redakce dopouští podvodného jednání za účelem zisku z reklamy. Poškozuje čtenáře klamavým článkem. Nejedná se o klimatizaci, protože nejde o výrobek s tepelným čerpadlem - kompresorem. Redakce jako organizovaná skupina se vystavuje postihu 2-8 let vězení.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
21. 08. 2022 08:56

Co jsem pochopil, tak to nepotřebuje elektriku a hadici ven, tj pokud to bude rozumně velké, tak to může nahradit mobilní klimatizace a akorát se budou měnit flašky s dusíkem jak u sodastreamu. Tj odpadne manipulace s hadicí, zvýší se efektivita a člověk jí bude moci umístit kam chce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 08. 2022 07:51

Já umřu smíchy:)Nebo si otevřu start-up na hypereko chlazení ledem, který vzniká jako vedlejší produkt v mrazáku. Stačí let posbírat a vyhodit ven, jak bude tát, ochladí okolí. A voda po ohřátí půjde použít na zavlažování a boji se suchem!
Jako bonus budou bez nánosů ledu mrazáky efektivnější.
Teď jen zvolit vhodný výpočet uhlíkové stopy distribuce mrazákového ekoledu, který ke chlazení nepotřebuje elektřinu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
21. 08. 2022 07:47

Tak v NY, takovém malém městečku za velkou louží, je cca 8 000 000 klimatizací v bytech a to nepočítám obrovské klimatizace v různých podnicích a to už vůbec ne v průmyslové oblasti. Vůbec si nedokáži představit ten maras, kdyby se dusík měl měnit byť jen jednou za rok a už vůbec ne jednou za dva týdny. To by tam nedělali nic jiného.
Článek to popisuje jako perpetuum mobile. Chlazení bez ventilátoru nefunguje. Chlazení ve venkovním prostředí rovněž ne (kvůli tomu by museli navíc platit dovoz a výměnu dusíku?, aby si venku mohl zákazník zapnout větráček?
Dejme tomu, ale vzniklé teplo se také musí někde odvádět pryč.
Tak bych prosil vysvětlit rozdíl, oproti normální klimatizaci, která funguje na stejném principu. Stlačený plyn se teplem roztahuje, fouká na něj větrák z venku, kde produkuje teplo a tím vytváří chlazení. Pak se zase ten plyn musí stlačit a zkapalnit kompresorem.
I kdyby nakrásně tento proces probíhal u dusíku samovolně, tak z jedné strany to na zákazníka bude venku foukat chladný vzduch směrem k jídelnímu stolu a na druhé straně to musí foukat teplo pryč směrem na chodník, kde budou chodit lidé. Jinak by to byl totiž násobně větší vynález, než fůzní reaktor, protože by se v tom MUSELA skladovat tepelná energie tím, že "vybitý" zásobník dusíku byse dovezl do bytu či restaurace a posléze "nabitý" TEPLEM by se odvezl do podniku, který by ho NIKOLIV ZADARMO zase vybil.
Takže jsme vynechali kompreror u zákazníka a nahradili ho kompresorem ve výrobním podniku. S malým rozdílem - DOPRAVA.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 08. 2022 07:36

To je zase nesmysl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
20. 08. 2022 20:50

To je ale kokotina. No jo, progresivisticka nevzdelana levicacka omladina dospela do "produktivniho" veku, takze podobnych kokotin bude stale vic.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
20. 08. 2022 19:50

Kapalný dusík má -195 stupňů. Nemohl by chladit přímo? Musí se to přes motor? Jinak, dusík je opravdu poměrně levný a vypouštěním do vzduchu se nic nezhorší, ze vzduchu se vyrobí a zase se tam vrátí. Až na to, že kyslík se vyrábí destilací tekutého vzduchu, takže při tom dusík utíká jako plyn - tekutý dusík se musí znovu zkapalnit, takže to není až takový odpad.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 08. 2022 19:27

Abych to shrnul, chladí se naplněním kapalného dusíku, ten až se ohřeje, tak se vypustí jako plyn a jde se doplňovat znovu.
Ale je to omezeno tím, že musíte mít výrobnu kyslíku, který má ten dusík jako odpad.
Pokud se tím použije odpadní dusík, tak proč ne, ale v článku by měla být jasná kvantifikace, jak významné to je.
Nebo spíš, jak je to nevýznamné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
20. 08. 2022 18:17

Nechám si normální klimatizace, a počkám. Po několika letech se po takových blbostech zavře voda, a budem zase čítat o jiných echt vynálezech. K "zázračné" baterii he3da co svět neviděl, patří i dusíkový odpařovač a jitrnice na stromě.....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 08. 2022 16:45

Fajn clickbait, člověk těžko odolá, aby se podíval, co z toho vyleze ve skutečnosti.
S tou klimatizací nějaký ideologický problém nemám - může si to časem najít určité uplatnění v situacích, kde je použití normální klimatizace nějak omezené, ale asi to zabije cena toho kapalného dusíku. Izraelská armáda někde v Negevské poušti si tím ale může klimatizovat stany...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 08. 2022 16:36

Když už máme takový tlak co nám pohne kompresorem co nám dusík opět zkapalní na -196°C pak mne zajímá jak se fakticky projeví úbytek energie , pokud do zařízení musíme opět dodávat zkapalněný dusík .
Chladící médium je dusík , a nejde o uzavřenou soustavu .Oproti klasické ledničce je rozdíl pouze v tom že teoreticky přišli na efektivní způsob jak využít roztažnosti plynů k jejich opětovné kompresi . Efektivita časem klesá ,předpokládám , že právě díky ztrátovému pohonu kompresoru ,respektive pokud se dostali s návrhem tak daleko že zařízení dokáže stabilně fungovat několik dní než efektivita klesne k nule ,pak tu máme stále klasický pohon, kdy bychom dokázali za pomoci externě dodané energie stlačit původní medium do stavu před započetím procesu .
Nevím jaké trendy jsou v chladírenském oboru ale pokud by se nedal "objev" využít v kombinaci s klasickým procesem pak je k tomu nějaký zásadní důvod .
Dost mne děsí zmínka o vypouštění dusíku mimo oběh zařízení .Čili dodaný dusík v sekundárním oběhu snad nebude současně přímo pohánět kompresor ( princip turba u automobilových motorů ?) . Vše by pak bylo jen otázkou efektivity takového zařízení . Hlavním problémem jakéhokoli pohonu na stlačený plyn obecně pak zůstává opravdu enormní tlak v systému a právě efektivita s jakou je schopen pracovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
20. 08. 2022 16:29

Absolutní nesmysl, výplod šílence.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 08. 2022 15:26

Když jsem koukal naposledy, cena kapalného dusíku byla cca 250 Kč/l

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
20. 08. 2022 15:10

Blahopreji a moc drzim palce. Tento clanek je horkym favoritem na blabol mesice. A ze je posledni dobou konkurence hodne velika!
Kurna, hodit no na fejsbook na mimibazar a mozna i na pitome idnes, tak ekoblbci budou orgasmicky hykat ze to uslysim az k nam.
Bohuzel tady ale mate ctenare kteri maji alespon zakladni technicke znalosti, takze tady to tak neprojde.
"Běžné klimatizační jednotky vyžadují značné množství elektrické energie" - a toto vyzaduje energii na zkapalneni dusiku
"a uvolňují chlorofluorouhlovodíky (CFC) a hydrochlorofluorouhlovodíky (HCFC), jež poškozují ozónovou vrstvu Země."
To je ale kravina, ne opravdu nevypousteji. Tento plyn je v nich v uzavrenem okruhu.
"Nevyčištěné klimatizační rozvody navíc shromažďují prach a bakterie, které se následně šíří vzduchem." - A jak prosim rozvadi ta nova klimatizace chladny vzduch do ruznyc prostor??
"Klimatizace Kensho nepoužívá vodu" - pokud se nebudeme bavit o vyparnich ochlazovacich, ale o klasicke klimatizaci na principu tepelneho cerpadla, tak vverte ze ta vodu nepouziva take.
"není v ní vlhkost" - Opet, mam li nekde horko a ochladim ho, tak mi voda nekde zkondenzuje, leda ze by vymysleli nejaky trik, ale bohuzel ho neuvadeji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
20. 08. 2022 13:36

Vymyslel jsem novou klimatizaci. Nepotřebuje elektřinu, neprodukuje skleníkové plyny a nezatěžuje životní prostředí.Stačí k tomu maličkost. Kapalné helium. A to vzniká jako odpad při zkapalňování zemního plynu! Takže je to absoultně zelený!!!Napíšete o mně taky clickbait, když si na to udělám startup?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
20. 08. 2022 12:38

Úplná blbost to není. Pokud je někde provoz, který generuje dusík jako vedlejší produkt a pokud se nedá nijak jinak efektivně použít, tak tam to smysl má. Ale jinak ne. Určitě ne do domácností a malých firem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
20. 08. 2022 12:35

To je ale blbost. Takže eco klima bez elektriky, jen na dusík, dokonce tekutý, ten roste všude 😀. Rozvoz plynových bomb s dusikem bude na rozdíl od neekologickych elektrických drátu zajišťovat flotila ekologických dodávek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
20. 08. 2022 12:20

Jedním slovem HOVADINA.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
20. 08. 2022 12:18

Výroba kapalného dusíku je poměrně dost energeticky náročná. Takže žádné perpetuum mobile. Pracoval jsem jako mistr na výrobně plynů (kapalný dusík, kyslík) patnáct let. Jediný přínos je to nepoužívání fluorovaných uhlovodíků. A s tou elektrickou energií je to stejné jako u elektromobilu. Nemá výfuk. Ten je u nejbližší elektrárny na komíně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
20. 08. 2022 12:10

Tak jsem z toho nepochopil, jestli to zarizeni porusuje termodynamicke zakony, nebo jen vyuziva energii, kterou je treba dodat tomu kapalnemu dusiku.
A taky je tam napsano, ze zarizeni dusik vypousti, a soucasne je ho treba po tydnu menit. To jsem taky nepochopil.
Nemuzu si pomoct, ale prijde mi to jako neskutecny hype. Je tam vsechno. Ekologie, kryogenicky motor (staci to slovo, neni treba vice vysvetlovat), vyuziti odpadu, zadna elektrina... a nejak mi to dohromady nesedi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
20. 08. 2022 11:36

To je dneska 1.4.? Nepotřebujem elektřinu, ale potřebujeme desítky litrů kapalného dusíku. Bezva :D ten určitě není odpad, jak se tady snaží někdo protlačit proboha...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 08. 2022 11:29

To už mohli dať normálnu klímu a pripojiť ju na solarne panely. Cez deň na obed kedy najviac praží slnko by napájali komplet klímu a v noci by sa už toľko potiahlo zo siete :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
20. 08. 2022 11:23

Hmm, cize nepotrebuju el. energiu. Tu potrebuje iba cast ktora skvapalnuje kyslik a dusik je vedlajsim produktom. Dusik nevedia vyuzit v nemocniciach na kryogenicke chladenie vzorkov, tam nakupuju tekuty dusik od firmy ktora sa zaobera skvapalnovanim dusiku a vedlajsi produkt maju tekuty kyslik? :D(uvaha)
Najdolezitejsie z hladiska ekologie je asi to ze denne budu jazdit tisice aut aby rozvazali naplne do tychto klimatizacii a to ze ich treba pravidelne zasobovat je podla mna najhlavnejsi produkt tohto startupu. :DP.s. Preco mi 23 minut nezobrazovalo ine komentare.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
20. 08. 2022 11:00

Nakonec se ještě rádi vrátíme ke starým perským badgírům.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
20. 08. 2022 11:00

Takže zázrak se opět nekoná, perpetuum mobile bude příště. Nespotřebuje elektřinu, ale musíte dovézt dusík Velké plus je ta rádoby ekologičnost, která ale závisí na tom, jak ekologicky ten dusík vyrobíme, a pochopitelně absence škodlivého chladiva. Zajímalo by mě, co by dáma odpověděla na otázku, kolik tepla vznikne při stlačení odpovídajícího množství dusíku, a kolik ho vyprodukuje motor auta, které ten dusík musí každý týden dovézt Zelená demagogie.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (11)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor