Kevlarius
26. 6. 2019 • 13:30

Jako dopravní letadlo to pravděpodobně rentabilní nikdy nebude (pokud se do toho opět nevloží vlády a nezačne se to dotovat).
Ale docela dobře si dovedu představit, že jako výcvikové letadlo to naopak může sloužit velmi dobře - procvičování okruhů, vzletů a přistání... Provoz elektromotoru je levnější než pístového leteckého motoru. Spotřeba elektřiny také znamená úsporu nákladů oproti benzínu/Avgasu/Jet-A...
Na krátké lety, pokud baterie bude rychlovyměnitelná, takže bude možné na letišti pomalu dobíjet a rychle vyměnit vybitou za nabitou...
Myslím, že udělat z toho letadlo určené pro výcvik pilotů by mohlo být velmi perspektivní.
Pozn. pro mínusáře. Koukám, že se tady sešlo fakt hodně odborníků na letectví, haha. 😃
Odborníci, kdo z vás má nějaké skutečně praktické zkušenosti s letadly abyste k věci opravdu mohli říct něco aspoň trochu zasvěceného? Např. kdo z vás prodělal pilotní výcvik ( aspoň ULL(A), PPL(A)...) abyste aspoň trochu dokázali odhadnout vhodnost letadla pro různé účely? :)

Názor byl 2× upraven, naposled 26. 6. 2019 20:05

peter.mlich
peter.mlich
26. 6. 2019 • 10:13

Mozna by nebylo spatne, kdyby to letadlo melo take solarni panely. Treba jakoze bezne schovane. Ale bylo by mozne nabit baterky i v priapde havarie nebo pouzit k jinym ucelu pro trosecniky ci posileni napajeni cerne skrinky.

Roman Langer (RomanL)
26. 6. 2019 • 9:06

Počkat, to už jako létá? Když Tesla naložená čtyřmi lidmi a půltunovým akumulátorem má dojezd cca 400 km (a to kdo ví jestli), tak tohleto že ULETÍ s 11 lidmi na palubě přes 1000 km?
Aha, už tu zase dlouho nebylo nic zázračného... 😀
P. S. Copak ty mínusy? No, pokračovat budeme, až představí funkční prototyp splňující udané parametry, co vy na to? Já tvrdím, že se to nestane. Schválně.

Názor byl 1× upraven, naposled 26. 6. 2019 09:46

jjfb
26. 6. 2019 • 8:51

Tedy základní udávané parametry nejdou, na rozdíl od jiných prezentací nereálné, ale viděl jsem dost fotek tohoto letadla a základní otázka zní, kam ku.va narvali těch 4,5 tuny baterek? Jediné, co mne napadá, že do křídla, ale mít 60 % hmotnosti letadla v křídlech? A i tak si nemyslím, že by se tam vešla obdoba 9 těch největších Tesláckých bateriových packů...

steny007
26. 6. 2019 • 8:50

No, chybí tam informace, jak dlouho se to bude dobíjet z klasické zásuvky. 😀

vransen
26. 6. 2019 • 8:15

Dokud budou baterie vážit tuny, není létání na elekrickou energii moc perspektivní obor. Já jim sice fandím, ale oproti klasickým strojům nevidím jednu jedinou výhodu.

Walkeer_CZ
26. 6. 2019 • 8:15

naprosty nesmysl, kazdy vi, ze stroj tezsi nez vzduch nikdy nepoleti. a uz vybec ne na baterky. Ted vazne: energeticka hustota tech baterii je 234Wh/kg, coz je naprosto realna hodnota (je ale komplet cela baterie). Soucasne tesla baterie maji cca 250, planuji 330. Pokud bude cestovni rychlost dejme tomu 400kmh, tak pro dolet 1000km to znamena 2.5 hodiny letu, 900kWh baterie za 2.5hodiny zvladne prumerne dodat 900/2.5=360kW. Klicova otazka tedy zni: staci tento vykon na udrzeni letadla ve vzduchu? Me to pripada jako uveritelne. Samozrejme to je znacne zjednodusene a klicovy parametr, tedy celkovou hmotnost leadla, nezname.

Názor byl 4× upraven, naposled 26. 6. 2019 08:44

Určitě si přečtěte

Články odjinud