Izraelský startup chce vyrábět umělé maso pro budoucí vesmírné kolonisty

Izraelský startup Aleph Farms má velké ambice. Chce produkovat kvalitní čerstvé maso na místech, kde není možné chovat dobytek – včetně vesmíru.

Tzv. Program Aleph Zero v současnosti sestává vlastně jen z hrstky renderů a strategických partnerství s technologickými společnostmi a kosmickými agenturami. Ale jednoho dne… kdo ví.

V roce 2019 odborníci z Aleph Farms a ruské firmy 3D Bioprinting Solutions úspěšně realizovali první experiment na palubě Mezinárodní vesmírné stanice (ISS).

Při tomto pokusu 3D biotiskárna sestavila ze zvířecích (konkrétně hovězích) buněk malý kousek svalové tkáně.

„Omezení při průzkumu hlubokého vesmíru – chladné, řídké prostředí a kruhový přístup – nás nutí posouvat efektivitu našeho procesu výroby masa k mnohem vyšším standardům udržitelnosti,“ uvedl CEO Aleph Farms.

„Program Aleph Zero reflektuje naše poslání vyrábět kvalitní a chutné maso lokálně, tam kde lidé žijí a konzumují ho, a to i na těch nejvzdálenějších místech na Zemi, jako je poušť Sahara nebo Antarktida... Pokud budou lidé žít na Marsu či Měsíci, Aleph Farms bude i tam,“ dodal.

Diskuze (29) Další článek: Sledujte start rakety Sojuz s historicky druhou slovenskou družicí