Jaderná elektrárna na Měsíci? Mnohem lepší cestou jsou malé a lehké reaktory

Tým vědců tvrdě pracuje na jaderných reaktorech, které by měly dodávat energii plánovaným základnám na Měsíci i Marsu. Informoval o tom magazín Chemical & Engineering News.

Někteří odborníci se zaobírali i myšlenkou vybudovat na površích dotyčných astronomických objektů klasické jaderné elektrárny. Nakonec se však dospělo k tomu, že něco takového je v podstatě vyloučeno.

Mnohem lepší cestou jsou reaktory, které budou malé a lehké, ale současně dostatečně odolné na to, aby je bylo možné provozovat i v tak drsných podmínkách, jaké na naší přirozené družici či rudé planetě panují.

Čtyři reaktory pro šest lidí

„Nerad to označuji za inovaci, protože to není tak složité,“ uvedl jaderný inženýr David Poston z Los Alamos National Laboratory. „Ale je to inovace v tom smyslu, že jsme si řekli… proč to prostě neuděláme jednoduchým způsobem, o němž víme, že bude fungovat?“

Výzkumníci tvrdí, že čtyři takové reaktory by mohly být plně dostačující pro potřeby šesti kolonistů žijících na Marsu. Nejprve je ale hodlají důkladně otestovat na Měsíci.

„Na Měsíci jste blízko domova,“ komentovala to inženýrka NASA Michelle Rucker. „Takže pokud něco selže, návrat domů nepotrvá zase tak dlouho.“

Diskuze (38) Další článek: Facebook Messenger bude varovat před podvodníky a internetovými predátory

Témata článku: Technologie, Vesmír, NASA, Výzkum, Mars, Elektrárna, Energie, Měsíc, Inovace, Kolonizace, Reaktor, Jade, Dobrá cesta, Jaderná elektrárna

Vybrali jsme 20 programovatelných hraček a stavebnic pro děti a jejich rodiče. Třeba k Vánocům

Švýcaři legalizovali sebevražednou kapsli Sarco vytištěnou na 3D tiskárně

** Firma Exit International chce usnadnit proces asistované sebevraždy ** Jako řešení nabízí „kapsli“ Sarco vytištěnou na 3D tiskárně ** S důstojným odchodem pomůže dusík a umělá inteligence

ŠvýcarskoSebevraždaTechnologie

Ostření v digitální fotografii – fázové, kontrastní a hybridní, které je lepší?

Povedená fotografie by měla mít nejen svoji specifickou atmosféru a povedenou kompozici, ale zejména by měla být ostrá.

Petr Březina
Fotoškola

Intel vrací úder. Procesory Intel Alder Lake překonávají AMD, ale konkurent to nevzdává

Nová generace procesorů Intel Alder Lake dorazila na trh. Dvanáctá generace Intel Core je v mnohém revoluční a konečně přináší výkon, se kterým dokáže AMD Ryzeny překonat.