Vesmír | NASA | Pluto

Jak by vypadalo přistání na Plutu z okénka rakety? NASA to předvádí na reálných fotkách

• NASA zveřejnila videosimulaci, která ukazuje jak by vypadalo přistání na Plutu
  • Simulace využívá desítky fotografií pořízených sondou New Horizons
  • Není vyloučeno, že na Plutu existuje nějaká forma života

Jak by to vypadalo, kdybychom se vydali na planetu Pluto? NASA poskládala reálné snímky pořízené sondou New Horizons a vytvořila tak posloupnost, při které se k planetě postupně přibližujeme až na úroveň maximálních dostupných detailů:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nejdřív je to vzdálená planeta, postupně se však přibližujeme, jako bychom na ni přistávali

Animaci si můžete prohlídnout na videu:

K vytvoření této simulace bylo použito více než 100 fotografií, které se podařilo získat v červenci 2015. Právě tehdy New Horizons proletěla těsně (ve vzdálenosti 12 500 kilometrů) kolem Pluta.

Jedna z nejzajímavějších oblastí Pluta - Tartarus Dorsa.

„Chcete-li udělat film, při jehož sledování budou mít diváci pocit jako by se do Pluta ponořovali, musíte na základě toho, co o této planetě víme, interpolovat některé panchromatické (černé a bílé) rámečky, aby výsledek byl co možná nejplynulejší,“ uvedla NASA.

Sonda New Horizons byla vypuštěna v roce 2006. Na své cestě k Plutu urazila přibližně 4,9 miliardy kilometrů. Její mise stála zhruba 700 miliónů dolarů.

Záběry z kamery RALPH, která se nachází na palubě New Horizons, tak byly dodatečně upraveny. Aktuální barvy odpovídají tomu, co by posádka kosmické lodi sestupující k povrchu Pluta skutečně viděla.

Stojí za zmínku, že podle fyzika Briana Coxe by na Plutu mohla existovat nějaká forma života. Výše zmíněná sonda na něm totiž objevila obrovské ledovce a hory. Není tak vyloučeno, že se zde vyskytuje voda.

Zmrzlé "srdce" Pluta - Sputnik Planitia.

„Dost dobře tam může být podpovrchový oceán. Pokud je tedy naše chápání života na Zemi alespoň trochu správné, mohlo by tam být i něco živého,“ konstatoval Cox předloni.

New Horizons nyní míří k nedávno objevenému objektu MU69, nalézajícím se na samotné hranici sluneční soustavy. Z dostupných informací plyne, že by k němu měla dorazit v roce 2019.

Přečtěte si také:

Diskuze (2) Další článek: Zprávy Živě: Windows se budou možná více podobat macOS

Témata článku: Vesmír, Výzkum, NASA, Astronomie, Pluto, Podpovrchový oceán, Výpad, Soundcloudu, Sonda New Horizons, Soundcloud, Vzdálená planeta, Planeta, Fotka, New Horizons, Chápání, Planet, Voyager, Přistání, Ralph, Horizons, Reál, Sonda, Sputnik