Jak často bychom měli prát ložní prádlo podle mikrobiologa?

V posteli strávíme více než třetinu svých životů. Podle mikrobiologa Philipa Tierna z New York University se však právě toto místo rychle může změnit v „botanický park“ různých hub a bakerií.

Nedávná studie, která hodnotila míru kontaminace ložního prádla houbami, ukázala, že prachové a syntetické polštáře staré 1,5-20 let mohou obsahovat 4 až 17 různých druhů. A není divu – lidé totiž v postelích každoročně vyprodukují cca 100 litrů potu, čímž pro inkriminované organismy vytvářejí ideální životní podmínky.

V postelích se toho dá najít ovšem mnohem víc: bakterie, pyl, prach, půdu, roztoče, odumřelé kožní buňky, vaginální a anální exkrece atd.

Philip proto tvrdí, že ložní prádlo bychom měli měnit jednou týdně. Právě sedm dní totiž úplně stačí k tomu, aby množství výše zmíněných kontaminantů dosáhlo „významné“ úrovně.

„I pokud netrpíte alergií jako takovou, můžete mít alergickou reakci,“ konstatoval mikrobiolog v loňském rozhovoru pro Business Insider a dodal, že problém nepředstavuje jen naše chování či pocení, ale rovněž obyčejná gravitace. I kvůli té totiž v našich matracích končí spousta nečistot.

„Pokud se na ulici dotknete psího výkalu, budete si chtít umýt ruce. Zvažte to analogicky k vaším lůžkovinám,“ uzavřel Tierno.

Foto: Seymourjohnson.af.mil

Diskuze (28) Další článek: Internet Explorer slaví 23 let. Zažil obrovský úspěch i propad na absolutní dno

Témata článku: Zdraví, Výzkum, Bakterie, Spánek, Houby, Alergická reakce, Business insider, Mikrobiolog, ResearchGate, Prádlo, Kožní buňka, Nedávná studie, New York, Postel

V doupěti hackerů na brněnské FIT: Ukázali nám útoky na Bluetooth i vlastní chytré krabičky

** Internet je plný malwaru, to už dnes ví každý ** Víte ale, že lze útočit třeba i na Bluetooth? ** Navštívil jsem hackery z brněnského FITu

Nová zbraň proti hackerům: obrovské množství chyb v softwaru

** Vědci vymysleli nový systém obrany proti hackerům ** Pomocí speciálního systému implementují do softwaru spoustu chyb ** Tyto chyby nejsou zneužitelné, což útočník zjistí až po čase

Nvidia představila nové grafické karty GeForce RTX. Nastavila šílené ceny a chce přesvědčit ray tracingem

** Nvidia představila nové desktopové herní grafické karty GeForce RTX ** Tři modely se pyšní masivním výkonem pouze ve spojení s ray tracingem ** Ceny jsou mnohem vyšší než u předchozích generací

Windows 95 slaví 23 let. Vzpomínáte na ně? Jak dlouho jste je používali?

** 24. srpna 1995 zahájil Microsoft prodej Windows 95 ** Uvedení na trh doprovázela masivní reklamní kampaň ** I 23 let poté je určitě na co vzpomínat!