Mezinárodní vesmírná stanice

Jak dlouhá je nejdelší procházka po Mezinárodní vesmírné stanici? Podívejte se

Mezinárodní vesmírná stanice (ISS) samozřejmě není žádný palác. Momentálně na ní ale žije šest lidí, takže by ani nemělo jít o vyslovenou „krabičku od sardinek“, že?

Ruský kosmonaut Oleg Artěmjev nyní na YouTube zveřejnil záznam nejdelší možné procházky, kterou lze na ISS absolvovat.

Video trvá jen cca minutu a půl (což samo o sobě poskytuje docela dobrou představu o tom, jak je tato trasa dlouhá) a není příliš vhodné pro klaustrofobiky. Některé pasáže jsou totiž opravdu hodně stísněné.

Oleg vyráží z nejvzdálenějšího místa ISS – z japonského skladovacího modulu. Tady to ještě docela jde, byť je zapotřebí dávat si pozor na téměř všudypřítomné kabely a dráty. Následuje hlavní část ISS, v níž astronauti jedí, pracují atd.

Abyste se ale dostali do ruské sekce, která sestává z dalšího skladovacího modulu a servisního modulu, musíte se protáhnout úzkým tunelem. A příliš místa rozhodně není ani v nákladním prostoru, kde Olegova cesta končí.

Pokud ve vás toto video snad vzbudilo nějaké nepříjemné pocity, vězte, že by to mohlo být i horší. Například takový vesmírný záchod je ještě děsivějším místem...

Diskuze (1) Další článek: Nejlepší služby pro stahování a správu torrentů na webu

Témata článku: Vesmír, YouTube, Mezinárodní vesmírná stanice, Hlavní část, Dobrá představa, Procházka, ISS, Nepříjemný pocit, Nejvzdálenější místo, Oleg, Oleg Artěmjev, Ruský kosmonaut, Hlavní čas, Modul, Nákladní prostor, Vesmírná stanice, Servisní modul, Stanice

Prohnali jsme prohlížeče benchmarky. Nový Edge je opravdu Chrome a je rychlý!

** Prohnali jsme nový Edge webovými benchmarky ** Potvrzují, že je to Chrome ** V animacích a vektorech je možná nejlepší

Květnové Windows 10 jsou za dveřmi: Co přinesou nového?

** Windows 10 May 2019 Update se blíží ** Hlavní viditelnou změnou je bílé téma ** Novinek je ale samozřejmě mnohem více

Týden Živě: Zapomeňte na širokoúhlý televizor. Budoucnost patří vertikálním

** Vertikální televizory do každé rodiny ** Desítky budou mít problém s počítači s malými disky ** Facebook se chlubil novinkami na F8

David Polesný, Jakub Čížek | 24

Windows 10 černé, nebo bílé? Rozhodněte, zda je hezčí černý motiv, nebo nový světlý

** Do Windows míří bílé téma a přebarví se spodní lišta i Start ** Od minulého roku má ale i téma tmavé. ** Jaké z těchto dvou je ale to hezčí?

SpaceX má problém: kosmická loď Crew Dragon explodovala během testu motorů záchranného systému

** SpaceX provedla na Mysu Canaveral testy motorů SuperDraco. ** Ke konci testů došlo k mohutné explozi. ** Nehoda zpozdí první pilotovaný let lodě Crew Dragon.