Mezinárodní vesmírná stanice

Jak dlouhá je nejdelší procházka po Mezinárodní vesmírné stanici? Podívejte se

Mezinárodní vesmírná stanice (ISS) samozřejmě není žádný palác. Momentálně na ní ale žije šest lidí, takže by ani nemělo jít o vyslovenou „krabičku od sardinek“, že?

Ruský kosmonaut Oleg Artěmjev nyní na YouTube zveřejnil záznam nejdelší možné procházky, kterou lze na ISS absolvovat.

Video trvá jen cca minutu a půl (což samo o sobě poskytuje docela dobrou představu o tom, jak je tato trasa dlouhá) a není příliš vhodné pro klaustrofobiky. Některé pasáže jsou totiž opravdu hodně stísněné.

Oleg vyráží z nejvzdálenějšího místa ISS – z japonského skladovacího modulu. Tady to ještě docela jde, byť je zapotřebí dávat si pozor na téměř všudypřítomné kabely a dráty. Následuje hlavní část ISS, v níž astronauti jedí, pracují atd.

Abyste se ale dostali do ruské sekce, která sestává z dalšího skladovacího modulu a servisního modulu, musíte se protáhnout úzkým tunelem. A příliš místa rozhodně není ani v nákladním prostoru, kde Olegova cesta končí.

Pokud ve vás toto video snad vzbudilo nějaké nepříjemné pocity, vězte, že by to mohlo být i horší. Například takový vesmírný záchod je ještě děsivějším místem...