JP77
JP77
17. 9. 2020 • 14:26

Není náhodou větší akumulátor třeba Dalešická přehrada?

PD
5. 4. 2019 • 13:28

Elektrárna mi připomíná Half-life 1 😀 Teprve, když vidim ty maličký autíčka na dně nádrže, si uvědomuju jak je obrovská.

krakenax
11. 9. 2018 • 18:02

Na těch fotkách neni poznat ta atmosféra. Jakmile tam přijedete a vidíte ty ukrutný kopce ve kterých jsou stožáry ZVN tak si řikáte jak to moch vlastně někdo postavit a co musel ject za matroš ten co to vymyslel.

starous70
11. 11. 2017 • 12:47

Krásná stavba. Sjezd z horní nádrže na koloběžce byl taky skvělej.Ale ty grafy krytí spotřeby mně pěkně hnuly žlučí. Proč jsme teda stavěli Temelín, když prakticky celá jeho výroba se exportuje do zahraničí?ČEZ brečí, že je elektřina z jaderných elektráren moc levná. Tak se na její prodej má vykašlat a o to snížit výrobu v tepelných elektrárnách.

labid
1. 11. 2017 • 15:21

Dá se v tý horní nádrži v létě koupat??

dolph1888
dolph1888
22. 10. 2017 • 13:21

Bohužel takových akumulátorů nemůže být neomezený počet, navíc vždy se jedná o zásah do krajiny, ne všechna místa jsou vhodná. Např. Norsko se pokoušelo o plnou elektrifikaci aut (v severních oblastech se zapnutým topením si při dnešních bateriích neumím něco takového představit), nejprve dotace, ty již skončily, zájem je fuč. Dále se zjistilo, že norská síť, která téměř ze 100% jede na hydro už nemá možnost dalšího rozšiřování, pomůže tedy elektro-kabel z Germánie, který budou napájet úžasně ekologické hnědouhelné elektrárny. Nehledě na to, že i tak bude brzo proudu velký nedostatek, vše pojede na odsávání CO2 ze vzduchu 🙂 :
http://zpravy.idnes.cz/elektrarna-island-odsavan... ...
kdo se chce mrknout na současný stav výroby a transferu elektřiny zde:
http://www.electricitymap.org/...
Poznámka: Ohledně nových technologií skladování velkých kapacit pomocí baterií, tomu věří málokdo, malá kapacita (řády MW, 1 MW velmi drahý), zatím nejistá délka provozu, bezpečnost, 100% recyklace, i větrníky odcházejí (GB) o 10 let dříve než se "doufalo", nové baterie nejsou, s novými sloučeninami, na jiné bázi, zase nemají žádnou životnost (síra, zanášení), případně jsou na jedno použití (průtokové, vzduch) a Lithium dosáhne maximálně x2 kapacity dnešních, pak už jsou dosaženy fyzikální limity. Takže na baterie, které by byly vhodné do aut, lodí a letadel (x10 kapacita dnešních a více) si budeme muset ještě moc dlouho počkat. Ještě výkonnější, které udrží stovky MW či TW a budou schopny tento proud dodávat dlouhé hodiny, dny můžeme zatím zapomenout rovnou.

DDRatm
21. 10. 2017 • 14:50

Vždyť na horní nádrži je už asi čtyři roky zákaz pro bruslaře a cyklisty.

ctverec F1
21. 10. 2017 • 10:11

Moc hezké a obdivuhodné z inženýrského pohledu. Dobrý článek.

M0RGAN
20. 10. 2017 • 19:10

Takovou UPSku bych potřeboval doma 😀
Kam se hrabe Powerwall.

Názor byl 1× upraven, naposled 20. 10. 2017 19:10

loobick
20. 10. 2017 • 13:00

Jestli jsem správně počítal, tak má tenhle akumulátor kapacitu asi 3.4GWh. To je docela slušný.

Sanaj
Sanaj
20. 10. 2017 • 12:37

Loni jsem tam byl na exkurzi, je to moc hezký, mám taky nějaké fotky, hlavně mozajky z dob RVHP 😀 A na horní nádrži dost fouká 🙂

Kuk Vykuk
Kuk Vykuk
20. 10. 2017 • 11:40

Pěkná prasárna a devastace přírody! 3-[3-[3-[Každej rok vyvezeme 1/3 elektrický energie za pakatel, a kvůli tomu zbytečně vyrubeme uhlí a ještě tady pak musíme žrát ty exhalace a prach. Pro představu je to víc jak 2x roční produkce Temelína! 3-[3-[3-[

Anonymizovaný
20. 10. 2017 • 8:17

Mě by spíš zajímalo jak funguje cenotvorba ČEZu 😀 Hlavně, jak může být vývozní elektřina výrazně levnější pro lidi v zahraničí než pro nás, když si ji tady vyrobíme...

Nobody Nikdo (JJezevec)
20. 10. 2017 • 7:27

Nikde nepíšete jak dlouho trvá přečerpání vody do nádrže, jak dlouho dokáže dodávat energii při plném výkonu, kolikrát denně/týdně se přečerpává/generuje energie,...To jste tech magazín?

Neurotic
19. 10. 2017 • 19:57

Nefunguje leží tam tam Tatra😁

Určitě si přečtěte

Články odjinud