Bohužel takových akumulátorů nemůže být neomezený počet, navíc vždy se jedná o zásah do krajiny, ne všechna místa jsou vhodná. Např. Norsko se pokoušelo o plnou elektrifikaci aut (v severních oblastech se zapnutým topením si při dnešních bateriích neumím něco takového představit), nejprve dotace, ty již skončily, zájem je fuč. Dále se zjistilo, že norská síť, která téměř ze 100% jede na hydro už nemá možnost dalšího rozšiřování, pomůže tedy elektro-kabel z Germánie, který budou napájet úžasně ekologické hnědouhelné elektrárny. Nehledě na to, že i tak bude brzo proudu velký nedostatek, vše pojede na odsávání CO2 ze vzduchu :
http://zpravy.idnes.cz/elektrarna-island-odsavan... ...
kdo se chce mrknout na současný stav výroby a transferu elektřiny zde:
http://www.electricitymap.org/...
Poznámka: Ohledně nových technologií skladování velkých kapacit pomocí baterií, tomu věří málokdo, malá kapacita (řády MW, 1 MW velmi drahý), zatím nejistá délka provozu, bezpečnost, 100% recyklace, i větrníky odcházejí (GB) o 10 let dříve než se "doufalo", nové baterie nejsou, s novými sloučeninami, na jiné bázi, zase nemají žádnou životnost (síra, zanášení), případně jsou na jedno použití (průtokové, vzduch) a Lithium dosáhne maximálně x2 kapacity dnešních, pak už jsou dosaženy fyzikální limity. Takže na baterie, které by byly vhodné do aut, lodí a letadel (x10 kapacita dnešních a více) si budeme muset ještě moc dlouho počkat. Ještě výkonnější, které udrží stovky MW či TW a budou schopny tento proud dodávat dlouhé hodiny, dny můžeme zatím zapomenout rovnou.