Parní stroj je má milovaná záležitost (parní trakce u lokomotiv - nejkrásnější stroje, ve vysoké rychlosti, na stanovišti fíry, prakticky dýchající "živý" organismus, na takový "let" má málo co, doporučuji), proto také, ale vím, že nikdo na ně nedával žádné dotace. Tedy nic masivního státem řízeného. Prosadily se tím = že přinesly něco nového, výhodu, bonus navíc, proti současnosti, formanským povozům, které táhly koně. Proto také vznikaly úzkorozchodné lokálky, jejich stavba vyšla levněji, často i na 1/3, 1/2 nákladů normálně rozchodné tratě. Jaký rozdíl proti eAutům, kde v Německu a já věřím, že oni to zvládnou, bude 1 eAuto dotováno € 8.000,- (200k Kč), zatím 1/2, ano, technologie o jejíž budoucnosti se nic neví (ne motorová část, ta energetická), bude prosazována stůj co stůj z peněz lidí, kteří si eAuto často ani nemohou dovolit. V Norsku (jižní oblasti, na severu by vás to rychle přešlo - baterie, tam topit fakt musíte a rovnou si odečtěte polovinu dojezdu), to mají jednodušší, dotaci jim zaplatí jejich "čistá" ropa a plyn.