Ta křivka je úplně normální, protože náklady klesají jak se postupně splácí vývoj a výrobní stroje. Bože, to je zase žvástů od zamilovaných exotů...
Tesla si ze znacne casti produkuje inhouse baterie, pri cemz jeji prokukcni kapacita stale roste. To je klic ke zlevnovani, plus automatizace.
To ano, ale ty se pouzivaji jen v CT a zhruba ted jsou na cene jako nejlepsi konkurence. Hlavni vyhoda je, ze vetsinu dilu si vyviji a vyrabi sama. Ve vykonove elektronice jsou svetova spicka, ale vubec se o tom nemluvi… Vertikalni integrace je tam na jine urovni jak kdekoliv jinde, logicky tomu nemuze nikdo konkurovat, flexibilita a optimalizace je uzasna.To je tak kdyz firmu vedou lidi co vedi neco o vyrobe a ne jen o financich.
Me ještě připadá obdivuhodný business s baterkama. Vubec nechapu, ze to ostatni nezkopírovali. Jako zákazník jsem nacen jen napůl, ale kdybych byl investorem, tak si chrochtam.
Já mám akcie tesly, ale nikdy nebudu svědek muskův a už vůbec si od nich nehodlám koupit auto. Protimluv? Ne, sázka na lidskou hloupost.
Jak se to snižování nákladů asi projeví po pár letech na servisu a životnosti? Když je teď v ČR průměrné stáří vozidel přes 15. let, tak je asi v provozu mnohem více starších aut. Budou někdy v provozu třeba i 20-30 let staré elektromobily, pokud se u nových tak moc daří snižovat výrobní náklady? 😉
Náklady se dají snižovat vyšší efektivitiou, automatizací, chytrým návrhem nebo poklesem cen vstupních surovin. Máš snad nějaké podložené podezření že snižují náklady snižováním kvality?
Cybertruck. Celý to vypadá jak projekt středoškoláka. Konstrukce, materiály, provedení i kvalita.
LOL na to nema cenu ani odpovidat. CT je v podstate state of art v automotive.
LOL, taky pobavilo. Váží jako tank (kdyby se prodával u nás, tak by na to nestačil ŘP sk. B), design, za který by vyhodili každého designera na hodinu, ale protože si to prosadil Musk sám, tak museli držet pusu a krok, kola se u produkčních kusů otáčely o poznání později než volant díky špatné implementaci drive-by-wire, pneu sjeté za rok, navíc je jestě ničí originální kryty kol, atd atd. Model S klidně, ale CT state-of-the-art určitě ne. Ten pouze šokuje designem.
Názor byl 1× upraven, naposled 5. 11. 2024 18:42
Na Cybertruck by u nás ŘP sk. B nestačil, ale na tank prý stačí - viz https://www.denik.cz/regiony/armada...-2024.htmlMožná má naše armáda lehčí tanky, než Tesla Cybertrucky? 🙂
Jen technická, CT u nás jezdí a je potřeba jen ŘP sk. B.
Náklady snížíš tak, že nebudeš mít 20 typů motorů, 80 barevných odstínů, 95 různých snímačů kdoví čeho... Pokud jsi článek dočetl, tak ses dozvěděl, že se ty auta zároveň i vylepšují.
setrit nemusis nutne len tak, ze pouzijes nekvalitne materialy :)
Jak se to snizovani nakladu projevi na servisu a zivotnosti spalovaku? At uz Tesla, Korejci nebo skodovka - vsichni minimalizuji naklady na vyrobu. Bud se s tim smir nebo nekupuj ojetiny. Kupuj si nova auta a nemusis pak vubec resit naklady na servis na 5+ let stare auto.
Otazka je, zda to nekoho zajima. Pokud si takove auto kupujes nove, 3-4 roky a jde za zustatkovou cenu typicky pryc. Vice nez nejakych 8 let tu cenu ovlivni jen bagatelne, takze zivotnost nad cca tech 8 let pro Teba ani automobilku neni moc zajimava.
Tohle platí i pro mnoho různých starých aut se spalovákama. Ku příkladu kolik Renaultů Laguna II (roky výroby tuším 2001-2005) dnes můžete potkat na ulici v běžném provozu? Vzhledem k tomu, že elektromobil je mechanicky mnohem jednodušší než auto se spalovákem, tak bych se nedivil tomu, kdyby měl i delší životnost.
Mechanicky možná, ale kolik elektrospotřebičů na baterky je starší, než 15 let? Pokud se používají, jak dlouho asi ještě vydrží?
jakožto vlastník starší Tesly (9 let) mohu říci, že to jsou velmi kvalitně a promyšleně vyrobené stroje. Servisovatelnost je příkladná, podpora automobilky také. Jsou zdarma dostupné servisní manuály pro nezávislé opravce, je možné objednat téměř libovolný díl (včetně baterie, motorů atp.). Tesla také provádí zpětnou analýzu závad a pokud zjistí nějakou opakující se, tak daný díl předesignuje, aby to majitele dále nezatěžovalo. Vydržely poloosy jen 200k km? Tak je předělali, aby vydržely celou životnost auta. Tesla také naslouchá majitelům již prodaných aut (to je také nevídané). Na můj popud dokonce změnili pozici videa (třeba Youtube) na vertikálních displejích. Jediné, co chybí, tak upgrady baterií pro stará auta. Resp. jsou - staré 60,70,85,75 jsou nahrazovány 90kWh baterií s lepšími parametry. Ale bylo by zajímavé, kdyby šli ještě dál a použili současnou techniku. A co se týče výdrže baterie, tak těch 15 let by to mohlo dát.
Zlaté pravidlo ekonomiky hovorí, že predajca sa snaží predať svoj výrobok za maximálnu cenu, zatiaľ čo kupujúci sa snaží kúpiť za minimálnu cenu. Tam, kde sa obe ceny stretnú, môže nastať predaj a kúpa. Tesla zlacňuje nie preto, že by chcela, ale preto, že musí. Možno má Tesla konkurenciu.
Není to jediná automobilka na světě, tak samozřejmě že mají konkurenci. Problém její konkurence je, že nedokáže konkurovat Tesle.
Ano můžete se snažit prodat svůj výrobek za max. cenu a s větší marží nebo můžete ho prodat s menší marží levněji ,ale prodáte jich více takže v konečném měřítku můžete i více vydělat. Nemluvě s rostoucím objemem výroby se většinou snižují i náklady přepočtené na jeden kus.
Tesla je nejzoufalejší vehikl, co si za za peníze vůbec koupit. Nebýt mrzačení trhu a šílených emisích povolenek, neštěkne po tesle ani pes...
Jj to znám, mezi Pepíkama v hospodě nad pulitrem nějakýho pseudopiva od knížete, to vždy zabere.
Jojo. Tahle zlufalost strci do kapsy automobilky co to delaji skoro sto let :)
Když si vezmeme jak dlouho je Tesla na trhu a jak dlouho jiné automobilky a kam se vypracovala, je to fakt úžasné. Mít 3x větší výplatu, tak jednu hned vlastním, nebo Xiaomi SU7, to je moc pěkné auto, ale nevím, jak je na tom s poruchovostí, atd, je to ještě dost čerstvé.
Sorry, ale Tom říkal, že je to zoufalý. Tak bych mu věřil 😂
Pořád zlevňovat nelze vždy přijde strop. Otázka kdy a kde na něj firma narazí. Teďy ne pořád, ale zatím... to je obecná matematika a ekonomika.Hlavně zlevnit chtít nemusí....
Limit ie v podstate cena materialu + nejaky maly %. Jsme sakra daleko od toho, zbavovani se dilu, optimalizace,… da se toho jeste osekat.
+ nejaky maly % . Ty procenta jsou zisk a rozhodně proti optimalizaci nejsou malý. Snižování nákladů je defacto součást definic podnikání tedy jako co že Tesla se chová jako podnikatel wow... nečekané.
Tesla se drží v háku.Tak hlavně, nebavíme se pouze o Tesle.Existují automobilky, kterým výrobní náklady klesají ještě rychleji.Podívejme se třeba na Xiaomihttps://www.youtube.com/watch?v=XaZJ-O1DotkA dále víme, že ceny baterií klesly za poslední rok na polovinu a Bačina ukázal battery management, jeho velikost za dva roky klesla na 1/3.
Xiaomi není výrobce. Auta pro ně vyrábí BAIC.
Klíč je v tomto článku:https://vtm.zive.cz/clanky/ceny-ba...fault.aspxTy baterie nejsou tak drahé, jak si všichni myslí.
Co v tom odkazu nemáš?A za poslední rok klesly opět na polovinu.
Takže není důvod, aby elektroauta byla drahá.
Mi se to jejich neustále tlačení na optimalizaci výrobních nákladů leckdy značně nelíbí. Třeba na absenci páček blinkrů si zvykat nechci. Nepřecházel bych z BMW.
Na papíře to zní jako blbost a dál se většina lidí nedostala. Ve skutečnosti je to mnohem lepší, než klasické páčky. Musíš k tomu mít pouze dva předpoklady. První je používání pouze aut s tlačítky na volantu a druhý spočívá v řádném držení volantu.Podívej se na recenze, kde to půlka chválí a půlka zatracuje. Ten co to zatracuje většinou vůbec neumí držet volant.
A nebo musí vědět, jak má zrovna natočený volant.
Nemusí, palec nahoru je vždy blinkr vpravo. Jak je volant je jedno. Jen si to člověk musí v hlavě srovnat.
V zatacce se obvykle chci soustredit na jine veci, nez kde je co na volantu a jak si to mam srovnat v hlave. S klasickou packou si nic srovnavat nemusim, je vzdy na stejnem miste a lze poslepu ovladat.Na jednom z aut mam razeni pod volantem, coz je super vec pro zabavnou jizdu, ale v prudci zatacce saham k pace na stredovem tunelu. Ve chvili kdy musim prehmatnout opravdu nemam cas hledat kde je ktere padlo, potrebuju radit po slepu. A to same plati pro blinkry. Pokud to nejde udelat poslepu pri libovolnem natoceni volantu, pak je to spatne navrzene.
Za pár dnů to uděláš jednoduše a za týden si zvykneš a za měsíc o tom ani nevíš. Blbě natočený volant máš jenom na kruháku na třetím výjezdu, jindy ne. Kolik potkáš za jízdu kruháků kde odbočuješ na třetím výjezdu? Opravdu je to jen o tom si zvyknout.To řazení je přeci o tom samém. Kdybys měl první auto s pádly pod volantem, což je pro mě třeba lepší, protože první auto s páčky pod volantem jsem měl bmw se ZF a tam jsem si mohl vybrat, tak bys zase neuměl řadit na páce.Každopádně až teď zpětně vidím jaká byla blbost řadit a podřazovat, i když šlo třeba o automat.
Kruhové objezdy? Třetí a další výjezd? Prakticky stále, všechna dřívější "odbočit vlevo".Mnohdy i "druhý výjezd" se obkrouží, nebo je i více výjezdů (potkal jsem "dvojitý kruháč" s osmi).
Já s tím jezdím každý den. Kolikrát si ty nebo ten na koho jsem odpovídal blikal na volantu?On je tam totiž takový fígl a to když začneš zatáčet z výjezdu (lehce srovnáš volant), tak ti volat sjede do ruky s palcem na pravém blinkru. Takže když vyloženě nevíš, tak zablikáš až tam.Mimochodem víš o tom, že když jedeš tou samou cestou tam a zpět, tak jednou je to třetí výjezd a zpět jsi na prvním výjezdu 😃Tak si zejtra spočítej kolikrát se ti stalo, že objíždíš kruhák minimálně o 270 stupnu a pak si spočítej, kolikrát řešíš přejezd z pruhu do pruhu, kde používáš trojblik, protože tvoje "hloupé" auto nepozná přejezd z pruhu do pruhu. Výsledek je ten, že kvůli svojí nešikovnost zavrhneš něco co je 99% cesty lepší a to jedno procento je jen o tom si na to zvyknout.
Tlačítka na blinkry na volantu jsou stejný fail jako chybějící fyzické ovladače teploty. Je zajímavé, jak si spousta majitelů jakýchkoliv aut omlouvá jejich nedostatky a je úplně jedno co je to za auto. Budou říkat jak je to super, ale až budou mít páčky zpátky, tak ti samí budou adorovat jejich přítomnost, jako by to byl patent samotného Elona Muska.
Věř tomu nebo ne, ale blinkry na volantu je věc na kterou si zvykneš a po chvíli je ovládáš naprosto bez přemýšlení.To největší peklo je následný přesednutí do auta kde je klasika (mám ještě toyotu a vw), tam ti dojde, jak šíleně neintuitivní a neergonomický maj některý prvky ovládání automobilky, co tím byly roky vyhlášený.Sednu do tesly: zapnu pás, šlápnu na brzdu, na plyn a odjíždím.Sednu do toyoty: zapnu pás, spojka+brzda+start čudlík, vypnu start/stop, zapnu imt, dlouhým podržením vypnu lane assist, šipkou zpět zmizím hlášku o studeném motoru, zařadím 1 a jedu.Volant v yarisu'22 a touaregu'20 = cca 18 tlačítek, myslíte si, že ty nejpoužívanější jsou největší? No ani náhodou.
A nesnížily se ony spíš ceny lepicí pásky?https://www.engadget.com/2019-07-16-tes...Nv74BnaBI3
Na školení projektového managementu nám školitel doporučoval pořídit auto ve druhé iteraci, tedy 2-3 roky po uvedení prvního modelu. V té době jsou už obvykle vyřešeny největší problémy, ale výrobce (a subdodavatelé) ještě nezačali tolik "optimalizovat" vstupní náklady použitím levnějších, často odběratelem neschválených materiálů a součástek.
Kdybyste chtěl.opravdu nejlepší auto, tak je to (u masovek) jedno z prvních cca 1000 vyrobených.To jsou auta pro novináře, na recenze, testy a zkoušky (samozřejmě ne nárazové a homologační).Žádná další vyrobená auta už nemají tak vysokou kvalitu materiálů a zpracování.
To je mylny predpoklad. Ty novinarske recenze, crashtesty a podobne casto funguji jako beta-test a verejne zjistene zavady byvaji promptne odstranene. Zaroven take plati, ze prvni uzivatele se casto vraceji do servisu kvuli jeste nediagnostikovanym chybam (ty se u novejsich kusu odstrani jiz pri vyrobe, u starsich ve svolavackach). V neposledni rade existuje tlak na termin uvedeni, diky kteremu dodavatele mohou dodavat jeste ne zcela proverene komponenty, jelikoz sankce za pozdni dodani je vetsi, nez sankce za pozdejsi opravu.
Názor byl 1× upraven, naposled 12. 11. 2024 11:51
Školitel jezdí ve služebním, co? Měl pravdu v tom, že se za tu dobu vyřeší největší bolístky a auto je opravdu v tom nejlepším stavu.Jenže pokud plánuješ auto za pár let prodat, je to nejhorší období na jeho koupi. Při jeho výkupu se totiž nehledí na to, jestli budeš mít kvalitněji udělané díly, ale zda je to aktuální model a kolik máš najeto. V takovém případě je nejvhodnější koupit auto zkraje výroby, protože pokud si nekoupíš nějaký vyloženě zbastlený krám, jako třeba Octavii IV, tak získáš po co nejdelší dobu nejvyšší hodnotu auta.Kdybych radil někomu, kdo chce auto na 10 let a hodně mu záleží na penězích, tak bych doporučil auta z konce výroby. Dost často jsou doprodávány se velkou slevou.
Tesla hlavně nebude tolik zatížená krmením nenažraných manažerů, manažerů manažerů, manažerů manažerů manažerů,... jako třeba moloch VW. Před lety jsem měl tu čest dělat pro firmu co vyrábí komponenty pro jednu nejmenovanou automobilku na tři. Díl, který jsme jim my prodali za 1000Kč jste si potom mohli koupit jako originální náhradní díl za cca 7000Kč. Takže marže zase tak malé nemají. A hlavně každý rok jezdili na kontroly, jestli vyrábíme tak jak máme a při té příležitosti pokaždé brečeli, že jsme moc drazí a že když nezlevníme, tak si pro další generaci seženou jiného dodavatele.
A proto na tom nejsme tak dobře. Jsme výrobci dílů... A ještě z toho máme radost.
A kdo ti brání to změnit? Založ si firmu, která bude skládat hotové výrobky a vytvářet vysokou přidanou hodnotu. Brečením na internetu to nezměníš.
Bože ty si vůl...tak proč asi si to nezaloží?Nebrečí, konstatuje...Předpokládám, žes mu nestál ani za odpověď, tak jsem si to vyžral já...
Zakvičel sis a co teď zkusit nějaký argument...?!
Pretoze je to umely kram. A este k tomu skaredy jak ranna cesta do prace.
"umely kram"? a ostatní auta snad rostou na stromech?
Sám seš krám More
A nemůžeš do té práce jezdit jinudy?
Zbyvajici mozkove bunky by to nejpise nezvladly...
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.