Milan Čech
4. 11. 2024 • 20:32

Ta křivka je úplně normální, protože náklady klesají jak se postupně splácí vývoj a výrobní stroje. Bože, to je zase žvástů od zamilovaných exotů...

acx99
3. 11. 2024 • 20:18

Tesla si ze znacne casti produkuje inhouse baterie, pri cemz jeji prokukcni kapacita stale roste. To je klic ke zlevnovani, plus automatizace.

vzach
3. 11. 2024 • 12:46

Jak se to snižování nákladů asi projeví po pár letech na servisu a životnosti? Když je teď v ČR průměrné stáří vozidel přes 15. let, tak je asi v provozu mnohem více starších aut. Budou někdy v provozu třeba i 20-30 let staré elektromobily, pokud se u nových tak moc daří snižovat výrobní náklady? 😉

Jamil
3. 11. 2024 • 10:54

Zlaté pravidlo ekonomiky hovorí, že predajca sa snaží predať svoj výrobok za maximálnu cenu, zatiaľ čo kupujúci sa snaží kúpiť za minimálnu cenu. Tam, kde sa obe ceny stretnú, môže nastať predaj a kúpa. Tesla zlacňuje nie preto, že by chcela, ale preto, že musí. Možno má Tesla konkurenciu.

Tom Janota
3. 11. 2024 • 10:27

Tesla je nejzoufalejší vehikl, co si za za peníze vůbec koupit. Nebýt mrzačení trhu a šílených emisích povolenek, neštěkne po tesle ani pes...

Martin Prokop
Martin Prokop
3. 11. 2024 • 8:58

Pořád zlevňovat nelze vždy přijde strop. Otázka kdy a kde na něj firma narazí. Teďy ne pořád, ale zatím... to je obecná matematika a ekonomika.Hlavně zlevnit chtít nemusí....

Tojevono
3. 11. 2024 • 8:12


Tesla se drží v háku.
Tak hlavně, nebavíme se pouze o Tesle.
Existují automobilky, kterým výrobní náklady klesají ještě rychleji.Podívejme se třeba na Xiaomi
https://www.youtube.com/watch?v=XaZJ-O1DotkA dále víme, že ceny baterií klesly za poslední rok na polovinu a Bačina ukázal battery management, jeho velikost za dva roky klesla na 1/3.

trader-krakra
3. 11. 2024 • 8:07

Klíč je v tomto článku:
https://vtm.zive.cz/clanky/ceny-ba...fault.aspxTy baterie nejsou tak drahé, jak si všichni myslí.

brk77
3. 11. 2024 • 7:53

Mi se to jejich neustále tlačení na optimalizaci výrobních nákladů leckdy značně nelíbí. Třeba na absenci páček blinkrů si zvykat nechci. Nepřecházel bych z BMW.

jvvj
jvvj
3. 11. 2024 • 5:12

A nesnížily se ony spíš ceny lepicí pásky?
https://www.engadget.com/2019-07-16-tes...Nv74BnaBI3

rathanuviel
rathanuviel
2. 11. 2024 • 21:28

Na školení projektového managementu nám školitel doporučoval pořídit auto ve druhé iteraci, tedy 2-3 roky po uvedení prvního modelu. V té době jsou už obvykle vyřešeny největší problémy, ale výrobce (a subdodavatelé) ještě nezačali tolik "optimalizovat" vstupní náklady použitím levnějších, často odběratelem neschválených materiálů a součástek.

TFSi
2. 11. 2024 • 19:27

Tesla hlavně nebude tolik zatížená krmením nenažraných manažerů, manažerů manažerů, manažerů manažerů manažerů,... jako třeba moloch VW. Před lety jsem měl tu čest dělat pro firmu co vyrábí komponenty pro jednu nejmenovanou automobilku na tři. Díl, který jsme jim my prodali za 1000Kč jste si potom mohli koupit jako originální náhradní díl za cca 7000Kč. Takže marže zase tak malé nemají. A hlavně každý rok jezdili na kontroly, jestli vyrábíme tak jak máme a při té příležitosti pokaždé brečeli, že jsme moc drazí a že když nezlevníme, tak si pro další generaci seženou jiného dodavatele.

Vasho trax
Vasho trax
2. 11. 2024 • 18:25

Pretoze je to umely kram. A este k tomu skaredy jak ranna cesta do prace.

Určitě si přečtěte

Články odjinud