Jak nakrmit milion lidí na Marsu? Hmyzem a rostlinami

Pokud jednoho dne chceme kolonizovat Mars, musíme najít způsob jak na něm produkovat jídlo. Je totiž jasné, že jeho neustálé dovážení ze Země nepředstavuje dlouhodobě udržitelný plán.

Této problematice se mj. věnují i odborníci z University of Central Florida, kteří se domnívají, že přišli na to, jak nakrmit až milion budoucích osadníků rudé planety. Implementace jimi navrhovaného řešení by navíc měla trvat jen asi 100 let.

V článku publikovaném v New Space: The Journal of Space Entrepreneurship and Innovation badatelé podrobně popisují model, který zohledňuje potenciální populační růst i další faktory a který by mohl umožnit dosáhnout potravinové soběstačnosti.

Hmyz, rostliny a...

Badatelé mimo jiné hledali odpověď na otázky, jakými způsoby by bylo možné využívat marsovskou půdu či jaké druhy jídla by se v tamějších podmínkách daly vyrábět.

Nakonec dospěli k závěru, že kolonisté by se museli spokojit s konzumací hmyzu, rostlin a pokrmů vytvořených z buněk pěstovaných v laboratoři na Petriho miskách.

Na základě tohoto výzkumu dokonce vznikla webové stránka, na níž se dozvíte jak se stravovat coby „Marťan“. V případě zájmu si tedy tuto dietu klidně můžete vyzkoušet.

Diskuze (25) Další článek: Nvidia GeForce GTX 1660 Super vyjde během října, potvrdil to Asus

Témata článku: Vesmír, Budoucnost, Výzkum, Země, Mars, Potraviny, Rostliny, Kolonizace, Jídlo, Hmyz, Kolonizace marsu, Osadník, Jak, Milión lidí, Petri, Mar, Badatel, New Space

Google není jen vyhledávač: 15 užitečných funkcí, o kterých možná ani nevíte

** Google umí kromě vyhledávání i spoustu dalších věcí ** Vybrali jsme více než 15 užitečných funkcí a schopností ** Stačí zadat do vyhledávače ta správná klíčová slova

TipyVyhledávačeGoogle
Archivovat data do cloudu, na HDD, SSD, DVD, nebo Blu-ray? Co je nejvýhodnější?

** Kam doma natrvalo uložit data? Vyplatí se ještě optická média? ** Jaké kapacity disků a médií má smysl koupit? ** Cenovou výhodnost si ukážeme na příkladech s 2TB úložištěm