Jak NASA testuje lunární skafandry? Střílí na ně obří vzduchovkou ocelové kuličky z ložiska

Inženýři z Glenn Research Center’s Ballistic Impact Lab při testování prototypů lunárních skafandrů používají poměrně zajímavé metody. Jednou z nich je i střelba z přibližně dvanáctimetrové vzduchovky.

Tato zbraň je schopná pálit ocelová kuličková ložiska rychlostí 900 metrů za sekundu, což simuluje různá nebezpečí hrozící ve vesmíru, například déšť mikrometeoritů.

Pokud vám to snad připadá poněkud přehnané, je třeba vzít v potaz, že mezi hlavní úkoly skafandru patří i zajištění stabilního vnitřního tlaku. A jak vysvětluje technický vedoucí výše jmenované laboratoře Mike Pereira, případný únik může být v závislosti na své velikosti a rychlosti až katastrofální.

„Provedení tohoto typu testu balistického nárazu je nezbytné pro celou řadu misí NASA z oblasti letectví a průzkumu vesmíru, aby byla zajištěna spolehlivost vybavení a materiálů,“ dodává Pereira.

Tým se navíc snaží napodobit podmínky panující na Měsíci tím, že výše popsanou zkoušku provádí v téměř-vakuu. Dopady kuličkových ložisek jsou pak zaznamenávány pomocí vysokorychlostních kamer.

Diskuze (10) Další článek: Astronomický dalekohled Unistellar eVscope 2 se dá propojit s telefonem. Sám zamíří na planetu a umí streamovat