Bezpečnost | Země | Asteroidy | Komety

Jak odvrátit Armageddon: Vědci pracují na nových strategiích, jak uchránit Zemi před kolizí s asteroidem či kometou

• Ke srážkám Země s cizím vesmírným tělesem už došlo v minulosti mnohokrát a nejedna měla katastrofální následky
  • Naše civilizace podobné kataklyzma nezažila
  • Měla by na ně ale být připravena

S tělesy ohrožujícími naši planetu je to podobně jako se smrtící pandemií. Otázka nestojí, jestli se objeví, ale kdy se tak stane. A může to být nepříjemně brzy. I proto se vědci zabývají řešením tohoto problému velmi seriózně už dnes.

Nejnověji přicházejí se studií na úspěšné odklonění asteroidu z dráhy ohrožující Zemi kolizí vědci z Massachusetts Intitute of Technology v čele s astronomem Davidem Millerem ve vědeckém časopise Acta Astronomica.

Diskuze (14) Další článek: Halving bitcoinu se blíží. Těžařům klesnou odměny, ale investoři jsou ve střehu