Jak přinutit solární elektrárny, aby vyráběly elektřinu v noci? Budeme na ně svítit z vesmíru zrcadly

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 45

Názory k článku

avatar
18. 01. 2024 14:33

Nevyhoda u solaru je jejich zavislost na kolmem dopadani paprsku, kazdy stupen severne/jizne z rovniku znamena mensi a mensi efektivitu. Takze nekde v Rusku by to bylo uhlikove neutralni na svateho dyndy. A to nemluvim o extremnich zplodinach pri startu rakety.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 01. 2024 08:35

Další zelená magořina a čerpání dotací.
Takový odrazec by musel být na GEO a zároveň by zelení soudruzi osvetlovali své kebule a domy jiných.
Zároveň by přidávali energii do systému Země.
Pro případ doby ledové ok, ale ted to na ni nevypadá.
Jsme v pasti zelených idiotů.
Vládnou nám v politice.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 01. 2024 15:40

Pokud si vzpomínám, tak kdysi snad někde ve Španělsku už nějaká ta solární elektrárna vyráběla i v noci. Tam ale na ni nesvítila zrcadla z vesmíru, ale prý tam dali nějaké žárovky, které byly v noci napájené elektřinou z dieselgenerátoru. Prý se to vzhledem k tamním dotacím na elektřinu vyrobenou fotovoltaikou tenkrát opravdu vyplácelo, jen to asi nebylo v úplně v souladu s těmi pravidly pro poskytnutí dotace.
Tzn. pro problém "Jak přinutit solární elektrárny, aby vyráběly elektřinu v noci?" už existuje i jiné funkční a ověřené řešení, než vynášet zrcadla do vesmíru ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 01. 2024 12:35

Ono těm lidem nedochází, že problémem Země není nedostatek energie, ale její přebytek na povrchu v atmosféře a oceánu?
Elektřinu vyrobit není žádný problém, problém je jen její cena.
Nakonec ono by možná bylo nejlepší řešení Zemi trochu zastínit a snížit tak množství energie, co do atmosféry pronikne.
Nemusely by se pak tak drasticky omezovat uhlíkové zdroje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  15. 01. 2024 11:30

A co globální oteplování? Energie, která by Zemi minula, se bude zachytávat. Není to proti zelené víře?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 01. 2024 09:46

... poručíme větru, dešti, slunci soudruzi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 01. 2024 08:18

Nesmysl. To uz je lepsi svitit na panel ve vesmiru, zachyti vic svetla nez pohlti atmosfera a pak to posilat na zem v jine forme. Treba, jak byla nedavno testovana ta technologie s laserem nebo wifi. Navic by to zvysovalo globalni oteplovani, ze?
Jinak, zrcadla a panely klidne muzou krouzit kolem mesice.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 01. 2024 20:58

Na noc lze použít baterky. Problé je spíše v čase, kdy je zataženo a to ani zrcadla ve vesmíru nevyřeší.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
14. 01. 2024 20:54

Je to určitě zajímavý nápad, věřím že světelné znečištění bude jen v těsné blízkosti elektrárny a jen krátkou dobu večer a ráno, ale podmínkou je svítit jen při jasné a čisté obloze, jinak se to bude rozptylovat daleko a rušit. Protože spotřeba pořád stoupá, bude to muset dávat výrazný výkon aby to mělo smysl a to by časem opravdu přispělo k oteplování i bez CO2. Po konci životnosti to musí jít jedině dolu, protože smetiště na vyšších drahách je na vždy.
Zdá se mě nereálný tak velké zrcadlo rychle naklápět na jednotlivé elektrárny na trase. Asi by museli být daleko od sebe. I pro jednu elektrárnu by se muselo asi dost rychle naklápět. Po dosažení ekonomiky raket bude jejich ekologie asi ještě špatná. Líbí se mě přenos světla na Zem víc než přenos mikrovln od orbitálních elektráren, ale ani to nevypadá dobře už jen kvůli dalšímu zvyšování rizika řetězové reakce srážek. Tak velká zrcadla riziko dost zvyšují.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
14. 01. 2024 20:21

Podobné kraviny vymýšleli již soudruzi v SSSR někdy v 70. a všichni se tomu smáli.
A ejhle ekobolševici to vytasili jako novinku ... holt vrána k vráně

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 01. 2024 20:09

To by z mnoha důvodů vyvolalo zcela nepředvídatelné jevy. V atmosféře i biosféře. Narušilo by to klima a život na planetě daleko vážněji než nějaký CO2.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 01. 2024 19:11

Byl jsem v lete za polarnim kruhem a bylo tam nonstop svetlo. A musim rict, uvital bych to i doma. Vubec by me nevadilo, kdyby byl na zemekouli porad den a zadna tma. Flora i fauna by se s tim vyporadaly a lide take. Akorat upiri by meli trochu smulu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (9)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
14. 01. 2024 18:44

nad timhle jsem premyslel uz jako decko a myslim ze nejsem jedinej, kazdopadne ta odrazena energie bude dalsima procentama zvedat teplotu planety protoze 100% se proste mezi zrcadlem a solarem neprenese, dalsi vec je ze to bude jak druhej malej mesic co bude osvetlovat obrovske uzemi, priroda i lide z toho budou zajiste nadseni, zas jen sosacka dotaci :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět

Nestačí, že už tam lítá takové smetiště jako je Starlink?
Astronomové už teď skrz ně špatně vidí na hvězdy a teď jim tam nacpete ještě zrcadla?
To si děláte srandu...
To snad není ani možné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 01. 2024 18:38

pekna prasarna... Dnes resime soucasne svetelne znecisteni, jeho vliv na poskozeni zivotniho prostredi. Ale proti tomuto jde jen o slaby cajicek

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
14. 01. 2024 17:53

Na vysosání dotaci je to celkem fajn koncept. Tupců na to nachytat půjde dost. Za mě tedy super nápad. Fandím tomu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 01. 2024 17:08

Nechcete to poslat do EU at to prosadi a utrati na to dalsich x trilionu eur? Nejak tu ekonomiku uz musej domrdat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
14. 01. 2024 16:52

Docela by me zajimalo TECHNICKE srovnani s UVN "pateri", nekde kolem nasi 50. rovnobezky. Samozrejme je to 10x vetsi delka, nez jsou soucasna UHVDC vedeni. Ale drat je drat. MP

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
14. 01. 2024 16:22

Stačilo napsat, že jde o proslov, focení s politiky a shrábnou maximum dotací. Potom 3-5 let "zkoumat" a přijít s něčím dalším, na co budou stejně štědré dotace.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
14. 01. 2024 15:35

jules verne by to lepsie nevymyslel...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor