Astronomie | Exoplanety

Na stopě druhé Země: Hlavní metody, kterými vědci loví exoplanety

• Astronomové už objevili tisíce planet mimo sluneční soustavu (exoplanet)
  • Jak se exoplanety hledají?
  • Jaké možnosti nabízí jednotlivé metody?
Na stopě druhé Země: Hlavní metody, kterými vědci loví exoplanety

Tisíce exoplanet

Astronomové do dnešních dní objevili přes 3 700 exoplanet. Drtivou většinu z nich nevidíme. Pozorujeme jen jejich vliv – obvykle na vlastní mateřskou hvězdu. Jak přesně se exoplanety hledají a co vše umožňují jednotlivé metody zjistit o vzdálených světech? Podívejte se!

Názvy exoplanet: exoplanety se označují malým tiskacím písmenem, které se píše za označení mateřské hvězdy. Začíná se malým písmenem „b“. Pořadí (b, c, d,...) planet nemusí odpovídat jejich pořadí od hvězdy. Vychází z pořadí, v jakém byly planety objeveny.

Foto: NASA/JPL-Caltech
Diskuze (4) Další článek: Intel se chce přiživit na kryptoměnách, patentuje si akcelerátor pro efektivnější těžbu bitcoinu

Témata článku: Vesmír, Výzkum, Země, Měsíc, Astronomie, Japonsko, Slunce, Sluneční soustava, Fyzika, Jupiter, Exoplanety, TESS, JWST, Denní strana, Mladá hvězda, Radiální rychlost, Vzdálená hvězda, Dolní, Přesná hodnota, Normální hvězda, Malý dalekohled, Blízká hvězda, Červený trpaslík, Tranzitní metoda, První krůček

Tajuplná čínská raketa by mohla ohrozit vzdušnou sílu amerického letectva

** Čínské letectvo vyvíjí záhadnou raketu typu vzduch-vzduch ** Mysteriózní zbraň nese označení PL-XX ** Jde o raketu vzduch-vzduch s velmi dalekým doletem

Vybíráme nejlepší monitory: Od úplně levných po velké prohnuté obludy

** Vybrali jsme nejlepší monitory na práci, hraní i filmy ** Nejlevnější monitor s kvalitním panelem stojí tři tisíce ** 4K už dává smysl i s cenou kolem deseti tisíc korun

Levný televizor místo drahého 4K HDR monitoru? Na co si musíte dát pozor

** 43", 4K, 60 Hz a HDR k tomu za deset tisíc ** Televizor takových parametrů stojí téměř polovinu, co monitor ** Využití televize jako monitoru přináší řadu kompromisů, ale jde to

E-mail zdarma - není čas změnit vaši starou adresu?

** E-mail většina z nás za svůj život příliš nemění. ** Služby se ale vyvíjí a některé mají zajímavé funkce. ** Velkým lákadlem může být integrace do ekosystému dalších služeb.