Astronomie | Exoplanety

Na stopě druhé Země: Hlavní metody, kterými vědci loví exoplanety

• Astronomové už objevili tisíce planet mimo sluneční soustavu (exoplanet)
  • Jak se exoplanety hledají?
  • Jaké možnosti nabízí jednotlivé metody?
Na stopě druhé Země: Hlavní metody, kterými vědci loví exoplanety

Tisíce exoplanet

Astronomové do dnešních dní objevili přes 3 700 exoplanet. Drtivou většinu z nich nevidíme. Pozorujeme jen jejich vliv – obvykle na vlastní mateřskou hvězdu. Jak přesně se exoplanety hledají a co vše umožňují jednotlivé metody zjistit o vzdálených světech? Podívejte se!

Názvy exoplanet: exoplanety se označují malým tiskacím písmenem, které se píše za označení mateřské hvězdy. Začíná se malým písmenem „b“. Pořadí (b, c, d,...) planet nemusí odpovídat jejich pořadí od hvězdy. Vychází z pořadí, v jakém byly planety objeveny.

Foto: NASA/JPL-Caltech
Diskuze (4) Další článek: Intel se chce přiživit na kryptoměnách, patentuje si akcelerátor pro efektivnější těžbu bitcoinu

Témata článku: Vesmír, Výzkum, Země, Měsíc, Astronomie, Slunce, Sluneční soustava, Japonsko, Fyzika, Jupiter, Exoplanety, TESS, JWST, Drtivá většina, Pouhé oko, Proxima, Největší část, Oběžná doba, Hlavní metoda, Slavná exoplaneta, Kepler, Druhá generace, Radiální rychlost, Přesná pozice, Smithson, Kamery na Mall.cz

Bizarní šmejdy z asijských e-shopů: Když to stojí pár dolarů, pochybujte o tom

** Typické žluté obálky z Číny už před lety zavalily nejen Českou poštu ** Pokud ale něco stojí dolar, často tomu odpovídá i kvalita ** Jak vypadají příklady těch nejbizarnější šmejdů?

Čína si věří: „Naše hypersonické střely potopí americké letadlové lodě“