Vesmír | NASA | Raketoplány

Jak se raketoplán poprvé dostal na orbit Země: fotopříběh Columbie

• Přesně před 37 lety úspěšně odstartoval vesmírný program raketoplánů
  • Na svou první orbitální misi se vydala Columbia
  • Připomeňte si její příběh a také raketoplány samotné

12. dubna 1981 vyrazil na svou první pouť do vesmíru raketoplán Columbia. Až do tohoto dne neexistovala kosmická loď, která by dokázala vzlétnout více než jednou. Příchod raketoplánů to však změnil – jen výše zmíněná Columbia nakonec uskutečnila celkem 28 misí. Ta poslední, která se uskutečnila v roce 2003, se jí ale stala osudnou - při přistávacím manévru došlo k nehodě a celá posádka zahynula. Pojďme si příběh Columbie (i dalších raketoplánů) připomenout.

Diskuze (1) Další článek: Většina hotelů ztrácí osobní data svých hostů, odhalila analýza. Může jít i o karty a čísla pasů

Témata článku: Vesmír, Země, Výzkum, NASA, Mezinárodní vesmírná stanice, Raketoplány, Columbium, Columbia, POP, Kolumbie, Vesmírný program, Mise, Program, Posádka, Orbit, Kosmická loď, Příběh, Raketoplán, Orbi, Přistávací manévr, DOS, Fotopříběh, Celá posádka

Chcete zhubnout? Vynechte snídani!

** Vydatná snídaně patří přinejmenším půlstoletí k pilířům zdravé výživy ** Jenže lidé po celá tisíciletí nezačínali den tím, že si nacpali břicha a vyrazili za obživou ** Současné výzkumy nedokazují, že by vydatná snídaně pomáhala hubnout