Jak se tankuje vodík v Česku? Těžko. S elektromobily na baterky je to už mnohem jednodušší

Názory k článku

Mispulda  |  18. 12. 2019 21:39  |  Microsoft Windows 10 Edge 16.16299

Hmmm, pročpak mám dojem, že nás někdo začal systematicky masírovat jak od PR agentury, že jediná správná cesta jsou baterie nabíjené z naší přenosové soustavy?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (24)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
deniale  |  18. 12. 2019 21:59  |  Microsoft Windows 10 Chrome 79.0.3945.79

ten fenomen s vodikom, ze dnes natankujem a zajtra mam poloprazdnu nadrz, lebo cez noc "vyfucala" uz doriesili?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Alpha8520  |  18. 12. 2019 22:39  |  Microsoft Windows 10 Chrome 79.0.3945.79

Šablatura

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Katikakus  |  18. 12. 2019 22:57  |  Linux Chrome 78.0.3904.108

Kdo platí tuto stupidní propagandu?Pro autora, aby si rozšířil obzory:
https://medium.com/@ContrarianVC/contrarian-... ... Elektromobilita bude mít v budoucnu smysl. Ovšem baterie, jako zdroj el. energie je ekonomický, ekologický i technologický nesmysl. To dnes už chápeme všichni, kdo jsme dávali pozor ve fyzice na střední.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (26)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Mysel_1  |  19. 12. 2019 09:16  |  Microsoft Windows 10 Chrome 78.0.3904.97

Je sranda sledovat, jak se zastanci nesmyslneho reseni hadaji se zastanci reseni jeste nesmyslnejsiho. Greta vas vidi! :o)))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
RamCar  |  19. 12. 2019 12:21  |  Microsoft Windows 7 Chrome 78.0.3904.108

"Můžeme o tom vést spory, můžeme s tím nesouhlasit, ale to je tak všechno, co se proti tomu dá dělat." Jára Cimrman

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 12. 2019 17:46 | Microsoft Windows 10 Firefox 71.0

To je tu zase expertov, ktorí zatracujú elektrinu a budúcnosť vidia len vo vodíku. Vodík má však niekoľko háčikov, či skôr poriadnych hákov.
Prvým je cena. Vodík sa NIKDY nevyrovná cene elektriny (po prepočte na najazdené kilometre), pretože na výrobu vodíka je potrebná - áno, elektrina, a v celý proces je dosť neefektívny. Inak povedané, na výrobu vodíka na jazdu 1 kilometra sa spotrebuje elektriny na niekoľko kilometrov jazdy...
Dá sa síce vyrábať aj z metánu (tam je elektrina tiež potrebná), ale to je tiež nezmysel. Vhodnejšie je tankovať priamo LPG a ten spaľovať.
Druhým s množstva nevýhod vodíku je, že si ho ťažko niekto natankuje či dokonca vyrobí doma. Výroba elektriny zo soláru je proti tomu detskou hračkou.
Elektromobil si "dotankujete" aj v poslednom Zapadákove, s vodíkom v tom najlepšom prípade budete musieť jazdiť tankovať ako pri benzíne. V tom horšom, reálnejšom bude sieť vodíkových čerpačiek podstatne menšia ako klasických benzínok.
Musím sa usmievať u tých, čo hovoria, že čisté elektromobily oproti vodíku sú len propagandou. Skutočnosť je totiž presne opačná - vodík je perspektívne zaujímavý LEN pre ropnú loby, ktorá si tým chce kompenzovať výpadky v predaji ropy a ropných produktov. Ak si totiž kúpite čistý elektromobil a "tankujete" ho napr. zo solárnej strechy, tak komu ide zisk do vačku? Majiteľovi auta a strechy. Pri vodíku tak ako pri benzíne budú motoristi financovať zisky veľkých firiem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
dolph1888  |  19. 12. 2019 18:23  |  Microsoft Windows 10 Firefox 72.0

A o kolik je jednodušší vyrobit (plus zlikvidovat) baterku, zvlášť, když se k tomu zneužívá otrocká práce dětí?
Kobalt do baterií pro Apple i Teslu těží v Kongu šestileté děti, tvrdí žaloba
https://www.idnes.cz/ekonomika/zahranicni/tesl... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
kuk  |  19. 12. 2019 22:01  |  Microsoft Windows 7 Chrome 79.0.3945.88

Tady to máte černý na bílým.
Herbert Diess, šéf VW - Vodíkový auta? "To je prostě nesmysl". VW-Chef Herbert Diess über Wasserstoff-Autos: „Das ist einfach Unsinn“
https://www.wiwo.de/unternehmen/auto/iaa2019/... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor