"SpaceX se může ucházet o zakázky pro evropské instituce, Arianespace se nemůže ucházet o zakázky pro USA instituce."Pokud vím, tak SpaceX vynáší evropské družice spíše ve výjimečných případech – například CSG-2 vynesl Falcon, protože Vega-C měla moc velké zpoždění, stejně tak Hera a Euclid si nemohly dovolit čekat na Ariane 6.Pokud jde o společný projekt ESA a NASA, tak tam se obvykle už na začátku definuje, která strana zajistí raketu. Pokud to je NASA, udělá výběrové řízení mezi americkými poskytovateli (které dnes obvykle vyhraje SpaceX), v případě ESA to vynese Ariane/Vega/Sojuz podle vhodnosti, ale mezinárodní výběrové řízení, kterého by se mohly účastnit americké firmy se podle mě nedělá.Pak je tu ještě případ německých vojenských družic SARah, které vynáší Falcon 9, ale tam nevím, proč to nevynesla evropská raketa a jestli proběhlo nějaké výběrové řízení, kterého by se účastnily americké i evropské rakety."Ale s cenou 95 milionů za Sentinel logicky nemůže vyhrávat SpaceX, pokud jí to NASA spoluúčastí neřařídí."O kterém Sentinelu mluvíte?"Opět, SpaceX nemá vodíkový horní stupeň, nemá vertikální integraci či řadu certifikací. To ji z velké části vládních zakázek vyřazuje."Tohle už neplatí. SpaceX má nejvyšší certifikace pro mise NASA i armády. Vertikální integraci a větší kryt vyvíjí na náklady armády, a tím pádem dokáže splnit všechny typy misí, které armáda požaduje. A to i bez vodíkového stupně, protože cokoli co nedokáže vynést F9, vynese FH."Že si firma vybere službu od konkurence, pokud je levnější, je naprosto běžné."A jak víte, že ta konkurence byla levnější? V žádných jiných případech nedokázaly ty rakety cenově konkurovat SpaceX a najednou jsou pro OneWeb a Amazon levnější než Falcony? Tomu nevěřím ani za mák. Mnohem pravděpodobnější mi přijde, že prostě nechtějí financovat konkurenta, SpaceX nedali vůbec možnost se ucházet o ten kontrakt a i přes vyšší cenu podpořili ostatní firmy (kterým navíc jinak hrozilo, že by za pár let zkrachovaly a SpaceX by pak mělo téměř monopol).