Jak v současnosti co nejlépe zničit či odklonit přilétající nebezpečný asteroid? Atomovkou!

Odborníci z Lawrence Livermore National Laboratory (LLNL) a the Air Force Institute of Technology (AFIT) se rozhodli zjistit, co nejlépe zabírá na asteroidy. Za tímto účelem simulovali několik různých typů výbuchů i nárazů.

Tým postupně otestoval vybrané zdroje energie a dospěl k závěru, že různé energetické úrovně interagují s materiály tvořícími asteroidy výrazně odlišnými způsoby.

Ze studie publikované minulý měsíc v žurnálu Acta Astronautica plyne, že pro zničení dotyčných vesmírných objektů či změnu jejich trajektorie jsou aktuálně nejlepší jaderné zbraně.

„Výtěžek neutronů může potenciálně zahřívat větší množství povrchového materiálu asteroidů, a proto bude pro odklonění asteroidů účinnější než výtěžek rentgenového záření,“ uvedl v tiskové zprávě vedoucí projektu Lansing Horan z AFIT.

Horan a jeho kolegové zjistili, že při případné likvidaci asteroidu 99,5 % vzniklých fragmentů odletí od Země. Nicméně řešení v podobě jeho vychýlení z dráhy je „elegantnější“, protože ho lze dosáhnout pomocí menší exploze.

Diskuze (13) Další článek: Porovnání podnikových Wi-Fi systémů: testování 14 AP od šesti významných výrobců

Témata článku: Bezpečnost, Vesmír, Asteroidy, Výzkum, Země, Atomová bomba, Zbraně, Acta Astronautica, Atomovka, Asteroid, Vesmírný objekt, LLNL, Výbuch

Jak se šíří Covid v Česku: Čerstvá data, semafor PES, mapy okresů a obcí. Každý den aktualizované grafy

Když e-mail nestačí: šest způsobů, jak poslat velký soubor nebo video

** Potřebujete poslat velký soubor, který se „nevejde“ do e-mailu? ** Pak máte několik možností, jak dostat data k jejich příjemci ** Podívejte se na šest způsobu, jak poslat velký soubor nebo video

SouborÚložištěCloud
Nejlepší program pro střih videa na doma: 9 video editorů, ze kterých si vyberete

** Pokročilé programy na doma stojí pár tisíc korun, jsou ale i zdarma ** Podpora 4K, hromada funkcí a efektové filtry jsou samozřejmostí ** Vybrali jsme 9 nejzajímavějších programů pro Windows

Střih videaTipyNejlepší programySoftware

Červnový útěk z Google Photos bude zatraceně těžký. Opravdová alternativa totiž neexistuje

** Blíží se konec neomezených Fotek Google ** Pokud si nezaplatíte, alternativy zatím nejsou ** Tuto službu totiž dělá tím, čím je A.I.

FotografováníDisk GoogleGoogle