Jaké mimozemské civilizace by mělo být jednoduché najít? Ty, které čelí apokalypse

Pokud existují nějaké inteligentní mimozemské civilizace, dost možná se nám je podaří najít teprve tehdy, až budou čelit apokalypse. S touto zajímavou myšlenkou přišel astrobiolog Caleb Scharf z Columbia University.

„Lovci mimozemšťanů“ obvykle pátrají po tzv. technosignaturách – rádiových signálech, neobvyklých strukturách atd. A jednoznačně nejnápadnějšími technosignaturami by byly různé geoinženýrské aktivity nebo dokonce nouzová volání o pomoc.

Scharf proto tvrdí, že dokud hypotetické cizí civilizace na svých domovských planetách nemají žádné závažné problémy, značně to snižuje naše šance na jejich objevení. Ale jakmile se situace změní…

„Je možné, že vnímající, technologické druhy zažívající změnu a trauma, mohou být těmi, které s největší pravděpodobností prozradí svou přítomnost zbytku galaxie,“ napsal.

Ve hře je pochopitelně i možnost, že řada takových druhů vymírá „v tichosti“. V takovém případě bychom však mohli zaznamenat alespoň nějaké známky právě probíhající katastrofy (například silné znečištění atmosféry).

Diskuze (23) Další článek: Surface Laptop Go je nový notebook od Microsoftu. Nabídne za nižší cenu příjemnou výbavu

Témata článku: Vesmír, Mimozemský život, Znečištění, Katastrofy, Apokalypsa, Galaxie, Druh, Rádiový signál, Columbia University, Mimozemšťané, Civilizace, Katastrofa

Novela DPH je hotová. Od října se i v Česku bude platit daň za zásilky do 22 eur. Možná…

** V EU se od léta daní všechny mimoevropské zásilky ** Skončilo osvobození pro ty nejlevnější do 22 eur ** Česko nestihlo schválit vlastní novelu a fungovalo zde jakési bezčasí

Kde stáhnout a jak vyplnit příjezdový formulář

** K čemu slouží příjezdový formulář ** Kde ho najít a jako ho vyplnit ** Očkovaným stačí, ostatní musí podstoupit test, případně i karanténu

Koronavirus

Vy a počítač: Kdy přejdete na Windows 11?
Windows 11Vy a počítačAnkety