Jako by se řítil k Zemi! Fascinující video ukazuje Měsíc z neuvěřitelné perspektivy

Fotograf Daniel López se už několikrát se svými snímky objevil ve výběru Astronomy Picture of the Day nejhezčích snímků z kosmonautiky a astronomie. Tentokrát se tu ale zapsal unikátním videem měsíce:

Fascinující video bylo zachyceno na kanárských ostrovech, konkrétně na Tenerife. V záběru je vyhaslá sopka Mount Teide a za ní Měsíc. Vše je však snímáno extrémním teleobjektivem ze vzdálenosti 16 kilometrů.

Je to unikátní místo a konstelace. Kotouč Měsíce se přesně dotýká vrcholku hory, ta je přitom ještě osvícena zapadajícím sluncem a není z ní vidět jen silueta. Naopak zřetelně můžeme pozorovat turisty, kteří na hoře pobývají.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Autor videa s „kanónem“, kterým jej zachytil

Extrémní přiblížení pak způsobí zkreslení, při kterém se Měsíc jeví tak obrovský. Sestavu teleobjektivu ještě navíc s několika telekonvertory autor připojil k bezzrcadlovce Sony A6300. Výsledné video působí, že je zrychlené (timelapse), ale to je opět jen zdání vyvolané enormním přiblížením. Jak je ostatně patrné i na pohybu postav, video není nijak zrychlené.

Diskuze (6) Další článek: Airbnb čelí v Japonsku problému: zmizelo 80 % nabídek ubytování

Témata článku: Země, Zajímavosti, Měsíc, Sony, Fotografování, Fascinující video, Výsledné video, Extrémní teleobjektiv, Kanárské ostrovy, Zapadající slunce, Teleobjektiv, Přiblížení, Unikátní video, Perspektiva

Nová zbraň proti hackerům: obrovské množství chyb v softwaru

** Vědci vymysleli nový systém obrany proti hackerům ** Pomocí speciálního systému implementují do softwaru spoustu chyb ** Tyto chyby nejsou zneužitelné, což útočník zjistí až po čase

Xiaomi Yeelight: Wi-Fi LED žárovka za pár stovek, kterou můžete ovládat i hlasem

** Na eBayi aspol. ji koupíte za čtyři stovky ** Má Wi-Fi a povedenou appku ** Spojíte ji s Googlem, Amazonem, IFTTT i vlastním systémem

Sonda Dawn prolétá jen 35 km od trpasličí planety Ceres a posílá úchvatné fotografie!

** Sonda Dawn zkoumá trpasličí planetu Ceres od března 2015 ** Sonda nyní přešla na novou dráhu, nejblíže se dostává k povrchu na vzdálenost jen 35 km ** Ceres je největší planetkou hlavního pásu mezi Marsem a Jupiterem