Jaký je nejlepší repelent proti komárům? Vědci provedli velký test!

Všichni výrobci repelentů se zaklínají tím, že právě jejich zboží je nejúčinnější a nejbezpečnější. Je tomu ale skutečně tak?

Autoři článku publikovaného v Journal of Insect Science se rozhodli několika vybraným přípravkům podívat na zoubek. A jejich zjištění jsou všechno možné, jen ne potěšující: žádný z 11 testovaných repelentů neposkytoval 100% ochranu, a některé nefungovaly v podstatě vůbec.

Testy probíhaly tak, že návnada – člověk vybavený vybranými produkty – byla umístěna do aerodynamického tunelu u síťové klece s komáry tropickými (po větru). Odborníci následně zaznamenávali, zda je k ní obtížný hmyz přitahován, či zda je od ní naopak odpuzován.

Z výsledků plyne, že například svíčky s esencí z citronely, propagované coby jeden z nejlepších odpuzovačů, měly nulový účinek a ve skutečnosti „přilákaly o trochu více komárů než samotná lidská návnada.“

Podobně špatně dopadly i náramky s bylinnými repelenty či výrobky spoléhající na vysokofrekvenční zvuky. „Nevíme o žádné vědecké studii, která by ukázala, že komáři mohou být odpuzováni zvukovými vlnami, a proto považujeme tato zařízení za moderní ekvivalent hadího oleje,“ komentovali to badatelé.

Zdaleka nejefektivnější byl olej z tzv. citronového eukalyptu (korymbie citroníková, Eucalyptus citriodora) a diethyltoluamid. Obě jmenované látky snížily zájem moskytů o návnadu o cca 60 %. Z nositelných odpuzovačů pak stojí za zmínku jen nebulizér OFF! Clip-on Metofluthrin.

Diskuze (15) Další článek: Mecool M8S Pro L 4K: test levné chytré televizní krabičky s osmijádrem

Témata článku: Testy, Výzkum, Hmyz, Aerodynamický tunel, Vědec, Test, Zvuková vlna, Velký test, Komáři, Jmenovaná látka, Vědecká studie, Olej, Vybraný produkt, Vysokofrekvenční zvuk, Návnada

Intel má 50 let! Připomeňte si 6 klíčových milníků v historii firmy

** Firma Intel byla založena přesně před 50 lety ** Intel začínal jako výrobce pamětí ** Dnes je největším výrobcem procesorů pro osobní počítače

David Polesný, Pavel Tronner | 10

Alan Turing: Genius, který matematicky stvořil počítač

Řešením matematického problému se dostal k modelu teoretického stroje, který nese jeho jméno a je základem logiky univerzálních počítačů.

Temný režim a spousta vychytávek. Vyzkoušeli jsme nový macOS 10.14 Mojave

** Vyzkoušeli jsme veřejnou betu macOS 10.14 Mojave ** Hlavní novinkou je temný režim a velký důraz na soukromí ** Jako první beta je systém překvapivě rychlý a dobře použitelný.