Jaký je nejlepší repelent proti komárům? Vědci provedli velký test!

Všichni výrobci repelentů se zaklínají tím, že právě jejich zboží je nejúčinnější a nejbezpečnější. Je tomu ale skutečně tak?

Autoři článku publikovaného v Journal of Insect Science se rozhodli několika vybraným přípravkům podívat na zoubek. A jejich zjištění jsou všechno možné, jen ne potěšující: žádný z 11 testovaných repelentů neposkytoval 100% ochranu, a některé nefungovaly v podstatě vůbec.

Testy probíhaly tak, že návnada – člověk vybavený vybranými produkty – byla umístěna do aerodynamického tunelu u síťové klece s komáry tropickými (po větru). Odborníci následně zaznamenávali, zda je k ní obtížný hmyz přitahován, či zda je od ní naopak odpuzován.

Z výsledků plyne, že například svíčky s esencí z citronely, propagované coby jeden z nejlepších odpuzovačů, měly nulový účinek a ve skutečnosti „přilákaly o trochu více komárů než samotná lidská návnada.“

Podobně špatně dopadly i náramky s bylinnými repelenty či výrobky spoléhající na vysokofrekvenční zvuky. „Nevíme o žádné vědecké studii, která by ukázala, že komáři mohou být odpuzováni zvukovými vlnami, a proto považujeme tato zařízení za moderní ekvivalent hadího oleje,“ komentovali to badatelé.

Zdaleka nejefektivnější byl olej z tzv. citronového eukalyptu (korymbie citroníková, Eucalyptus citriodora) a diethyltoluamid. Obě jmenované látky snížily zájem moskytů o návnadu o cca 60 %. Z nositelných odpuzovačů pak stojí za zmínku jen nebulizér OFF! Clip-on Metofluthrin.

Diskuze (12) Další článek: Mecool M8S Pro L 4K: test levné chytré televizní krabičky s osmijádrem

Témata článku: Testy, Věda, Výzkum, Hmyz, Komáři, Vybraný produkt, TES, Olej, Velký, Aerodynamický tunel, Test, Vědec, Ekvivalent, Vysokofrekvenční zvuk, Vědecká studie, Velký test, Nejlepší, Jak, Návnada, Citrón, Jmenovaná látka, Zvuková vlna

Nedají si pokoj. Laciné kopie Samsungů Galaxy S22 znovu předběhly originál. Jejich nákupem se zaručeně spálíte

** Ještě před premiérou můžete v ruce držet S22 Ultra... **...jenže to není Galaxy a Samsung ani náhodou ** Jak nenaletět na bombastické specifikace telefonů „za hubičku“?

AliExpressČínaKopie