Japonci chtějí vyrábět palivo pro kosmické lodě a další zařízení z měsíčního ledu

Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA) představila zajímavý plán: chce z měsíčního ledu získávat vodík a následně ho využívat coby palivo pro kosmické lodě. Informoval o tom deník Japan Times.

Vědci se domnívají, že nejvydatnější ložiska ledu se naší přirozené družici nacházejí v blízkosti jejího jižního pólu, kde je mnoho kráterů.

K něčemu takovému je ovšem ještě dlouhá cesta. Pro začátek JAXA plánuje spolupracovat s NASA na vybudování orbitální stanice Lunar Gateway, která bude sloužit jako odrazový můstek pro aktivity na měsíčním povrchu.

Transport astronautů a...

Vyrobené palivo by mělo být dostačující k transportu čtyř astronautů z Lunar Gateway a do ní. Stejně tak by mohlo pohánět speciální vozidlo, které by pomocí jakéhosi „poskakování“ dokázalo na Měsíci urazit vzdálenost až 1000 kilometrů.

Odborníci odhadují, že k zajištění energie nezbytné pro realizaci prvního výše uvedeného procesu bude zapotřebí přibližně 37 tun vody. Průzkum povrchu  bude méně náročný (21 tun vody).

Připomeňme, že JAXA a NASA rovněž společnými silami vyvíjejí lunární obytný vůz,  tzv. „ervéčko“ (recreational vehicle, RV). I ten by měl být poháněn vodíkovými palivovými články.

Titulní foto: NASA's Marshall Space Flight Center, CC BY-NC 2.0

Diskuze (9) Další článek: Nové mobily a Chromecast, který udělá z každé televize chytrou. Google naděloval

Témata článku: Vesmír, Japonsko, Energie, Měsíc, loď, Vodík, Jižní pól, Lunar Gateway, Měsíc led, Kos, Palivo, JAXA, Astronaut, Japonec, Japan Times, DAL, LED, Kosmická loď

25 filmů, které musíte vidět, dokud jste ještě na světě. Víme, kde si je můžete pustit online

Vybrali jsme 25 jedinečných filmů napříč žánry a historií. Nabídnou to nejzajímavější ze světové i české filmové tvorby. Je to základní výběr, který byste podle nás měli vidět, pokud chcete mít přehled o kinematografii.

Vojtěch Malý