Japonci začali minulý týden s testováním svého nejnovějšího a nejrychlejšího vlaku. Šinkansen ALFA-X je schopen dosáhnout rychlosti 400 kilometrů za hodinu a v běžném provozu by se s ním cestující mohli setkat kolem roku 2030. 

Japonci začali minulý týden s testováním svého nejnovějšího a nejrychlejšího vlaku. Šinkansen ALFA-X je schopen dosáhnout rychlosti 400 kilometrů za hodinu a v běžném provozu by se s ním cestující mohli setkat kolem roku 2030. 

Podle zpravodajství CNN čeká rychlovlak tříleté testování na trati mezi městy Aomori a Sendai, po které bude jezdit dvakrát týdně v nočním provozu. Futuristický vlak má deset vagónů se zatím nespecifikovaným počtem míst k sezení.

Podle zpravodajství CNN čeká rychlovlak tříleté testování na trati mezi městy Aomori a Sendai, po které bude jezdit dvakrát týdně v nočním provozu. Futuristický vlak má deset vagónů se zatím nespecifikovaným počtem míst k sezení.

V současnosti je nejrychlejším vlakem, pohybujícím se po kolejích, čínský CRH 380A, prohánějící se na trase Šanghaj-Nanking rychlostí 380 km/h. Ještě rychlejší je s „maximálkou“ 431 km/h Shanghai Maglev, který se vznáší na magnetickém polštáři.

V současnosti je nejrychlejším vlakem, pohybujícím se po kolejích, čínský CRH 380A, prohánějící se na trase Šanghaj-Nanking rychlostí 380 km/h. Ještě rychlejší je s „maximálkou“ 431 km/h Shanghai Maglev, který se vznáší na magnetickém polštáři.

Zpomalovat rozjetý Šinkansen ALFA-X mají kromě konvenčních brzd také aerodynamické brzdy na střeše a magnetické desky na podvozku. Předpokládá se, že při přepravě cestujících bude jezdit maximální rychlostí 360 km/h.

Zpomalovat rozjetý Šinkansen ALFA-X mají kromě konvenčních brzd také aerodynamické brzdy na střeše a magnetické desky na podvozku. Předpokládá se, že při přepravě cestujících bude jezdit maximální rychlostí 360 km/h.

Vlak na první pohled zaujme 22 metrů dlouhým aerodynamickým „nosem“, navrženým tak, aby minimalizoval tlak a snížil hluk, který stroj vytváří zejména při průjezdech tunely. Během testů bude vyzkoušena také zkrácená 16metrová verze.

Vlak na první pohled zaujme 22 metrů dlouhým aerodynamickým „nosem“, navrženým tak, aby minimalizoval tlak a snížil hluk, který stroj vytváří zejména při průjezdech tunely. Během testů bude vyzkoušena také zkrácená 16metrová verze.

I když testy dopadnou dobře, zůstane nakonec Šinkansen ALFA-X pozadu za dalším japonským projektem. Tři roky předtím by měla být otevřena trať mezi Tokiem a Nagojou s technologií maglev. Na té by měly vlaky uhánět rychlostí až 505 km/h.

I když testy dopadnou dobře, zůstane nakonec Šinkansen ALFA-X pozadu za dalším japonským projektem. Tři roky předtím by měla být otevřena trať mezi Tokiem a Nagojou s technologií maglev. Na té by měly vlaky uhánět rychlostí až 505 km/h.

Podle zpravodajství CNN čeká rychlovlak tříleté testování na trati mezi městy Aomori a Sendai, po které bude jezdit dvakrát týdně v nočním provozu. Futuristický vlak má deset vagónů se zatím nespecifikovaným počtem míst k sezení.
V současnosti je nejrychlejším vlakem, pohybujícím se po kolejích, čínský CRH 380A, prohánějící se na trase Šanghaj-Nanking rychlostí 380 km/h. Ještě rychlejší je s „maximálkou“ 431 km/h Shanghai Maglev, který se vznáší na magnetickém polštáři.
Zpomalovat rozjetý Šinkansen ALFA-X mají kromě konvenčních brzd také aerodynamické brzdy na střeše a magnetické desky na podvozku. Předpokládá se, že při přepravě cestujících bude jezdit maximální rychlostí 360 km/h.
Vlak na první pohled zaujme 22 metrů dlouhým aerodynamickým „nosem“, navrženým tak, aby minimalizoval tlak a snížil hluk, který stroj vytváří zejména při průjezdech tunely. Během testů bude vyzkoušena také zkrácená 16metrová verze.
6
Fotogalerie

Japonci testují nejrychlejší vlak Šinkansen ALFA-X. Po kolejích má uhánět rychlostí 400 km/h

Japonci začali minulý týden s testováním svého nejnovějšího a nejrychlejšího vlaku. Šinkansen ALFA-X je schopen dosáhnout rychlosti 400 kilometrů za hodinu a v běžném provozu by se s ním cestující mohli setkat kolem roku 2030. Souprava má ambice stát se nejrychlejším vlakem, pohybujícím se po kolejích.

Podle zpravodajství CNN čeká rychlovlak tříleté testování na trati mezi městy Aomori a Sendai, po které bude jezdit dvakrát týdně v nočním provozu (samozřejmě zatím bez cestujících). Futuristický vlak, postavený firmami Kawasaki Heavy Industries a Hitachi, má deset vagónů se zatím nespecifikovaným počtem míst k sezení.

Cílem je překonat Čínu

V současnosti je nejrychlejším vlakem, pohybujícím se po kolejích, čínský CRH 380A, prohánějící se na trase Šanghaj-Nanking rychlostí až 380 km/h. Ještě o něco rychlejší je s „maximálkou“ 431 km/h Shanghai Maglev, který se však vznáší na magnetickém polštáři.

Zpomalovat rozjetý Šinkansen ALFA-X mají kromě konvenčních brzd také aerodynamické brzdy na střeše a magnetické desky na podvozku. Předpokládá se, že při přepravě cestujících bude jezdit maximální rychlostí 360 km/h.

Vlak na první pohled zaujme 22 metrů dlouhým aerodynamickým „nosem“, navrženým tak, aby minimalizoval tlak a snížil hluk, který stroj vytváří zejména při průjezdech tunely. Během testů bude vyzkoušena také zkrácená 16metrová verze.

Japonsko ve znamení rychlosti

I když testy dopadnou dobře a v roce 2030 začne komerční provoz s cestujícími, zůstane nakonec Šinkansen ALFA-X značně pozadu za dalším japonským projektem. Tři roky předtím by totiž měla být otevřena nejmodernější a nejrychlejší trať mezi Tokiem a Nagojou s technologií maglev. Na té by měly vlaky uhánět rychlostí až 505 km/h.

Již v příštím roce chtějí Japonci u příležitosti letní olympiády zahájit provoz nejvyšší verze svých Šinkansenů N700S. Nové vlaky se budou pohybovat rychlostí 300 km/h a ve srovnání s těmi stávajícími mají být lehčí, energeticky účinnější, pohodlnější s větším prostorem pro nohy a elektrickými zásuvkami pro cestující.

Určitě si přečtěte

Články odjinud