Japonci testují nejrychlejší vlak Šinkansen ALFA-X. Po kolejích má uhánět rychlostí 400 km/h

Názory k článku

regine  |  16. 05. 2019 08:35  |  Linux Mozilla 60.9

Japonci začali minulý týden s testováním SVÉHO nejnovějšího a nejrychlejšího ...
Vlaků na 400 km/h již exituje více (Itálie AGV Italo, Francie, Čína Harmony ...), jen nemají vhodné tratě. Například:
https://www.ezurnal.cz/nejrychlejsi-vlaky-na-svete/...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
radon  |  16. 05. 2019 09:22  |  Microsoft Windows 7 Chrome 74.0.3729.131

třeba se u nás jednou dočkáme 200 km/hod rychlostí ... budeme to sice s těmi našimi příjmy splácet 100 let a sem tam nám na trať spadne most, ale byl by to hezký progres ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 05. 2019 11:06 | Macintosh OS X Firefox 66.0

> Nové vlaky se budou pohybovat rychlostí 300 km/h a ve srovnání s těmi stávajícími mají být lehčí, energeticky účinnější, pohodlnější s větším prostorem pro nohy a elektrickými zásuvkami pro cestující.Zásuvky mají už i stávající shinkanseny, v normálních vagónech dvě zásuvky na řadu sedadel (tj. pro pět osob), s výjimkou první a poslední řady, kde je zásuvka k dispozici pro každé sedadlo. V zelených vagónech, pokud mě paměť nešálí, pak je k dispozici zásuvka též na každém sedadle.Co bych ocenil více by bylo rychlejší rozšíření sítě WiFi. Přijde mi naprosto střelené, že člověk dá 2700 Kč za jízdenku Tokyo-Kyoto (jeden směr, nikoli zpáteční), a pak ještě musí doufat, aby zrovna trefil na jeden z několika mála vlaků, které už mají WiFi k dispozici, což je ze zkušenosti tak jeden z pěti, možná jeden ze čtyř vlaků.Že i pak WiFi každých 30 minut buzeruje, aby člověk znovu odklikl podmínky použití, raději nekomentuji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 05. 2019 11:42 | Microsoft Windows 8.1 Chrome 62.0.3202.97

Až, pokud vůbec, se u nás VRT stane skutečností, v zahraničí už vlaky povalijó rychlostí světla...Máme nejhustší železniční síť na světě, což je špica, ale její kvalita, to už je věc jiná. Známý na dráze říkal, že se diví, kolik tratí je vlastně v provozu vzhledem k technickému stavu. Tož tak.Btw: https://bit.ly/2647Tcc...
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Protonic  |  16. 05. 2019 12:20  |  Microsoft Windows 10 Firefox 66.0

To je obluda, vypadá to jako nějaké prehistorické zvíře. BTW: to si redakce zive dělá srandu, když najedu kurzorem na ovládací prvky u videa, tak se to ztratí?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nous  |  16. 05. 2019 13:24  |  Microsoft Windows 10 Firefox 60.0

Jako sorry, ale podle toho videa, soudim, ze i nase motorova lokalka jezdi rychleji, pokud to video uvidi nekdo z CD tak se dost uklidni jaky mame naskok v technice a s klidem budou dal rozkradat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Vestor  |  16. 05. 2019 13:50  |  Android Chrome 74.0

Až Japonci překonají rychlost zvuku, tak u nás snad konečně pojede vlak Praha - Brno pod 2 hodiny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Arvo  |  16. 05. 2019 16:03  |  Microsoft Windows 7 Firefox 60.0

Spíš fandím dopravě na visuté dráze. Ušetří se za terénní úpravy a křížení.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiri234  |  16. 05. 2019 17:45  |  Microsoft Windows 10 Firefox 66.0

A u nás před pár dny "SŽDC oznámila, že při ideální konstelaci se první úseky vysokorychlostních tratí začnou stavět v roce 2025. Má jít o pilotní úseky z Prahy-Běchovic do Poříčan a z Přerova do Ostravy". Při ideální konstelaci, takže v reálu to nebude před rokem 2050.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MainMan  |  16. 05. 2019 19:00  |  Microsoft Windows 10 Chrome 74.0.3729.134

Pochybuju, že CRH-380 vážně teď jezdí 380km/h. Po té velké železniční nehodě zkrouhli naprostou většinu tratí na 300 km/h, Šanghaj-Nanking dejme tomu 350, ale 380 nevěřim.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Brandstifter  |  16. 05. 2019 19:17  |  Microsoft Windows 10 Chrome 74.0.3729.157

V Japonsku 1. října 1964 pod názvem Tókaidó-šinkansen otevřeli první vysokorychlostní trať z Tokia do Ósaky s maximální rychlostí 210 km/h. No a o 55 let později v České Republice máme pár úseků kde se dá jet 160 km/h a výstavbu dalších máme na rok 2035, no takže až v Japonsku budou slavit 100 let od otevření první trati tak i ČR možná dorovnáme tratě na 210 km/h.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor