Nový vlak N700S pro japonskou železnici Šinkansen.

Nový vlak N700S pro japonskou železnici Šinkansen.

V rámci modernizace získají cestující hlavně prostor. O zvyšování rychlosti tentokrát nejde.

V rámci modernizace získají cestující hlavně prostor. O zvyšování rychlosti tentokrát nejde.

Interiér nového vlaku

Interiér nového vlaku

Interiér nového vlaku

Interiér nového vlaku

Elektricky polohovatelná sedadla jsou samozřejmostí

Elektricky polohovatelná sedadla jsou samozřejmostí

Elektricky polohovatelná sedadla jsou samozřejmostí

Elektricky polohovatelná sedadla jsou samozřejmostí

Palubní deska je relativně strohá

Palubní deska je relativně strohá

Šinkansen a jeho typická aerodynamická konstrukce

Šinkansen a jeho typická aerodynamická konstrukce

Šinkansen a jeho typická aerodynamická konstrukce

Šinkansen a jeho typická aerodynamická konstrukce

V rámci modernizace získají cestující hlavně prostor. O zvyšování rychlosti tentokrát nejde.
Interiér nového vlaku
Interiér nového vlaku
Elektricky polohovatelná sedadla jsou samozřejmostí
9
Fotogalerie

Japonci vyšlou na koleje nový šinkansen. Jak asi zareagují České dráhy?

Japonská síť vysokorychlostní železnice Šinkansen se v roce 2020 dočká nového vlaku řady N700S, s jehož prototypem se výrobce nedávno pochlubil tamním novinářům.

Supervlak za dva roky vyrazí na trasu Tokio – Shin-Osaka, přičemž tou dobou se bude v Japonsku konat olympiáda, načasování tedy není náhodné. Výrobce slibuje zcela předělaný interiér, který místy spíše než vlak připomíná první třídu leckterého zaoceánského letu. Hlavním přínosem modernizace má být hlavně prostor a dostatečné soukromí každého cestujícího.

Řada N700S bude na trati stejně jako její předchůdci dosahovat dle linky provozních rychlostí 285 až 300 km/h.

Teoretické debaty o vysokorychlostní železnici se vedou samozřejmě i v České republice, kde se nabízí napojení na zahraniční evropské koridory. Podobný projekt by však vyžadoval výstavbu zcela nových tratí a hlavně zodpovězení otázky, kde všude by takový vlak zastavoval, aby byl jeho provoz v Česku vůbec ekonomicky udržitelný.

Určitě si přečtěte

Články odjinud