Japonská vesmírná agentura JAXA potvrdila misi k marsovským měsícům

Japonská kosmická agentura JAXA oznámila, že její připravovaná mise Martian Moons Exploration (MMX) dostala zelenou. Pokud vše půjde podle plánu, start proběhne již za 4 roky.

V rámci MMX bude k Marsu vyslána kosmická sonda disponující jedenácti různými nástroji, které během tří let prozkoumá jeho měsíce Phobos a Deimos. Hlavním záměrem je vytvořit podrobné mapy jejich povrchů.

Sonda se rovněž pokusí odebrat vzorek půdy Phobosu a dopravit ho zpět na Zemi. Tento vzorek by měl pocházet z hloubky nejméně 2 centimetry a vážit pouhých 10 gramů.

Výsledky mise by mohly vědcům poskytnout odpověď na otázku, jak oba výše jmenované měsíce vznikly. Jsou to snad asteroidy uvězněné gravitací Marsu, nebo tělesa, která se kdysi od rudé planety oddělila?

Odborníci rovněž doufají, že výzkum Phobosu a Deimosu jim umožní zjistit další zajímavé poznatky o historii Marsu – zejména o období, kdy se na něm ještě nacházela voda, a podobal se naší planetě.

Váš názor Další článek: Jak využít tabletovou dobu a nakopnout své podnikání