Japonsko ve vesmíru úspěšně otestovalo nový typ motoru. Využívá řízené výbuchy

Foto: JAXA
Japonsko ve vesmíru úspěšně otestovalo nový typ motoru. Využívá řízené výbuchy | Foto: JAXA

Japonská vesmírná agentura JAXA oznámila, že ve vesmíru úspěšně otestovala tzv. rotační detonační motor („rotary detonation engine“), který představuje světovou novinku.

Toto zařízení využívá sérii řízených výbuchů, k nimž dochází na kruhovém kanálu na jeho základně. Díky tomu může být menší a rovněž nepotřebuje tolik paliva jako jiné motory.

Zkouška proběhla 27. července, kdy JAXA z Uchinoura Space Center vypustila devítimetrovou raketu. Poté, co ji odborníci později vylovili z oceánu a analyzovali získaná data, dospěli závěru, že experiment byl úspěšný.

Rotační detonační motor po oddělení prvního stupně fungoval při třech příležitostech po dobu cca 2 sekund. Jeho tah samozřejmě zdaleka nebyl srovnatelný s tahem konvenčních motorů, ale je třeba vzít v potaz, že vývoj je teprve v počátcích.

„Naším cílem je začít s praktickým využíváním této technologie za zhruba 5 let,“ uvedl jeden z jeho tvůrců v rozhovoru pro Japan Times.

Diskuze (13) Další článek: Miliardář chce do vesmíru vzít chmel a později z něj nechat uvařit pivo. Pivovary však nemají zájem