Je to oficiální: NASA vážně uvažuje o mezihvězdné misi

Skupina vědců z Johns Hopkins Applied Physics Laboratory touží vyslat sondu do mezihvězdného prostoru. Pokud NASA tento projekt schválí, mohl by prý být zahájen už v roce 2030.

Podle jednoho člena týmu, Pontuse Brandta, by šlo o „první explicitní krok lidstva do mezihvězdného prostoru“.

Předběžné plány počítají s vypuštěním zařízení lehčího než 770 kg, které do vesmíru dopraví připravovaná raketa Space Launch System. Pak bude následovat gravitační manévr, díky němuž sonda nabere rychlost přes 160 000 km/hod.

92 miliard mil do 15 let

Cílem je urazit vzdálenost 92 miliard mil (148 059 648 000 kilometrů) za méně než 15 let. Pro srovnání: sondy Voyager 1 a 2, které do mezihvězdného prostoru vstoupily nedávno, za téměř 40 let uletěly pouhých 13 miliard mil.

Voyager 1 a 2 byly rovněž vybaveny pouze základními nástroji. Navrhovaná sonda však bude disponovat řadou senzorů, s jejichž pomocí bychom mohli odhalit další zajímavá tajemství vesmíru – zejména po opuštění heliosféry, tedy jakési bubliny vytvářené slunečním větrem.

„Sedíme uvnitř té bubliny a snažíme se zjistit jaký má tvar, což je extrémně těžké,“ uvedl Brandt v rozhovoru pro Wired. „Jedinečnost mezihvězdné sondy spočívá v tom, že můžeme jít ven a udělat snímek naši malé obyvatelné bubliny ve vesmíru.“

Diskuze (37) Další článek: Piráti mají utrum. Skončil web Topserialy.to i videoservery s nelegálním obsahem

Témata článku: Technika, Vesmír, NASA, Výzkum, Budoucnost, Brandt, Space Launch Systém, Opuštění, Sonda, Bublina, Centaur, Voyager, Launch System, Mezihvězdný prostor, Wired, Mise

Hazard Zone z nového Battlefieldu odhalena. Jde o kombinaci Tarkova a Division

Battlefield 2042 nabídne pořádnou nadílku online režimů. Hazard Zone je jedním z nich.

Battlefield 2042Video

Nikon Z 14–30 mm F4 S – předražený seťák? (test objektivu)

Kompaktní širokoúhlý objektiv Nikon má trochu problémy s identitou – je seťákem nebo nástrojem pro profesionály? Nebo je určený pro dovolenkáře?

Širokoúhlé objektivyNikon