Na mechanickou práci je ve spalovacím motoru přeměněno zhruba 18-20% energie. Takže ano, většina vyletí výfukem.
Elektromotory dosahují účinnosti okolo 90% takže reálně potřebují 4,5 krát menší hustotu energie než benzín/nafta. A to nepočítám rekuperaci při brždění, která s tím ještě taky hne.Tím se dostáváme z 32MJ/l na 7,1. Anglická wiki udává u lithium inotový baterií hustotu energie až 2,43MJ/l u LiPol dokonce až 2,63MJ/l.Pokud bych vzal informaci z článku, že se daří zvyšovat hustotu energie o 8% každý roko, tak je to za 10 let 215% takže by to bylo 5,67MJ/l. Pořád to není těch 7.1 ale už je to sakra blíž než dneska. Respektive na hodnotách se kterými se dá velmi slušně pracovat.
Při většině použití, ve městech, kdy by se nabíjelo v době delší nečinnosti (dodávky, menší náklaďáky na místní logistiku, osobní auta) už jsou to velice použitelné hodnoty. Přičemž růst o 5-8% za rok nefunguje každý rok, ale z dlouhodobého hlediska ano. Viz https://www.quora.com/Is-it-true-that-battery-e... ...