Jedno Volvo řekne druhému, kde je kluzká silnice. Švédská auta to chtějí říkat i ostatním

Volvo pokračuje v započaté snaze o bezpečnější automobilovou dopravu. V pondělí 15. dubna švédský výrobce automobilů oznámil rozšíření své technologie, díky které se mohou vozidla mezi sebou informovat například o zhoršené sjízdnosti vozovky.

Volvo hodlá technologii, která umožňuje vybraným modelům této automobilky informovat se mezi sebou o nebezpečných podmínkách, rozšířit po celé Evropě. Uvedené funkce byly poprvé představeny v roce 2016 ve vozidlech řady 90 pod označením „Hazard Light Alert“ a „Slippery Road Alert“, dostupné však byly pouze řidičům v Norsku a Švédsku.

Auta se budou vzájemně informovat

Během příštího týdne budou uvedené technologie zpřístupněny řidičům po celé Evropě a komunikační systémy se stanou standardním prvkem palubní výbavy všech vozidel modelového roku 2020 určených pro evropský trh. Dodatečně lze tyto funkce nainstalovat i do starších modelů vyrobených na platformách SPA a CMA.

Komunikace mezi automobily probíhá přes cloud a funguje ve své podstatě vlastně úplně prostě. Funkce „Hazard Light Alert“ se aktivuje, pokud řidič odstaví vozidlo a zapne výstražná světla. Tato informace se včetně údaje o poloze odešle do cloudu a následně jsou na stojící automobil upozorněna všechna další auta v okolí. To je užitečné zejména v nepřehledných úsecích.

„Slippery Road Alert“ funguje tak, že auta sbírají svými senzory informace o stavu vozovky. Ty anonymně odesílají do cloudu, takže další řidiči, kteří mají projet stejným úsekem, jsou s předstihem varováni před možným nebezpečím v podobě náledí či námrazy.

V zájmu vyšší bezpečnosti

„Sdílení bezpečnostních údajů mezi vozidly v reálném čase může pomoci vyhnout se nehodám,“ uvedla v prohlášení vedoucí oddělení bezpečnosti společnosti Volvo Cars Malin Ekholm. „Majitelé automobilů Volvo přímo přispívají k tomu, že jsou silnice bezpečnější pro ostatní řidiče a zároveň těží z včasných varování před potenciálně nebezpečnými podmínkami.“

Volvo kromě toho apeluje na ostatní značky automobilového průmyslu, aby se připojily ke sdílení anonymních údajů týkajících se bezpečnosti silničního provozu. Je jasné, že „systém včasného varování“ bude mnohem efektivnější, pokud se do něj zapojí i další automobilky. Není pochyb o tom, že přizpůsobení rychlosti aktuální dopravní situaci může radikálně snížit riziko nehody.

Švédský výrobce automobilů hodlá v následujících letech podniknout i další kroky, které obhajuje snahou o vyšší bezpečnost na silnicích. Od příštího roku plánuje omezení maximální rychlosti na 180 km/h nebo nasazení systémů pro kontrolu bdělosti a soustředěnosti řidiče na jízdu.

Diskuze (14) Další článek: Amazon plánuje nového konkurenta Spotify. Bude zdarma a plný reklam

Témata článku: Cloud, Technika, Bezpečnost, Doprava, Automobily, Evropa, Komunikace, Volvo, Šil, Norsko, Spa, Říka, REK, Vozidlo, Řek, Volvo Cars, SVE, Automobil, Švédsko, OST, Švédský výrobce, Řidič



Windows 2.0 mají 35. narozeniny. Nainstalovali jsme je. Chybí hlavní panel, ale okna už se překrývají

Windows 2.0 mají 35. narozeniny. Nainstalovali jsme je. Chybí hlavní panel, ale okna už se překrývají

**Windows 2.0 byly představeny 9. prosince 1987. **Oproti předchůdci se okna mohla překrývat a plochu začaly plnit ikony. **Centrálním bodem platformy byl správce souborů, nechyběly některé klasické nástroje jako Malování.

Petr Urban
Operační systémyMicrosoftWindows
Zakázané názvy. Tyhle složky ve Windows nevytvoříte a můžou za to 70. léta

Zakázané názvy. Tyhle složky ve Windows nevytvoříte a můžou za to 70. léta

**Složky ve Windows si nepojmenujete libovolně. **Seznam rezervovaných názvů existuje kvůli kompatibilitě. **Kořeny této záležitosti sahají až do 70. let.

Petr Urban
Operační systémyWindows
Jak je možné, že plachetnice pluje třikrát rychleji než vítr, který ji pohání

Jak je možné, že plachetnice pluje třikrát rychleji než vítr, který ji pohání

** Některé závodní trimarány překonají rychlost větru, který je pohání ** Jak je něco takového vůbec možné? Neporušují zákony fyziky? ** Ale vůbec ne. Stačí si připomenout sčítání vektorů

Jakub Čížek
JachtaFyzikaTechnologie
Na povrchu Měsíce je tolik kyslíku, že by stačil pro lidstvo na 100 tisíc let

Na povrchu Měsíce je tolik kyslíku, že by stačil pro lidstvo na 100 tisíc let

** Lidstvo se připravuje na kolonizaci Měsíce ** Jednou ze základních surovin, bez nichž se na naší přirozené družici neobejdeme, je nepochybně kyslík ** Kde ho vzít?

Stanislav Mihulka
KolonizaceMěsícO2